Kimi Räikkönen denkt dat P4 mogelijk was geweest

Kimi Räikkönen heeft een megaprestatie neergezet tijdens de kwalificatie voor de Grand Prix van Duitsland. Hij start zondagmiddag vanaf een vijfde plek. Zijn teamgenoot Antonio Giovinazzi zag met een fractie van een seconde Q3 aan zijn neus voorbij gaan. De Italiaan start vanaf elfde plek.

Kimi Räikkönen denkt dat P4 mogelijk was geweest
© Alfa Romeo Racing

Het is nooit leuk om een topteam te zien uitvallen, maar daar waar Ferrari faalde, kwam Alfa Romeo boven drijven. En dan is het talent van de Fin echt een voordeel. Niemand had verwacht dat Kimi zo hoog zou eindigen, maar net twee honderdsten achter Gasly trouwens. Dat zal heel lekker voelen.

Kimi Räikkönen is meer dan tevreden over zijn optreden in de Duitse kwalificatie. "Natuurlijk ben ik erg blij met mijn vijfde startplek, maar het is nog maar de kwalificatie", aldus de Fin vlak na derde sessie van het kwalificatieduel. "We hebben wat gewonnen omdat anderen pech hadden, maar we knoopte een goede ronde aan elkaar en het resultaat is er en dat telt. Ik denk dat ik in Q3 zelfs nog wat sneller had kunnen gaan, dus er had misschien een vierde plek ingezeten", aldus Räikkönen.

Giovinazzi deed het weliswaar niet zo goed als Räikkönen, maar echt slecht is het ook weer niet te noemen. Een elfde plek met direct zicht op punten is geen slecht uitgangspunt voor de race zondag. Of beide Alfa's in de punten gaan eindigen, zal morgen blijken.

Formule 1 podcast

Grand Prix Italië - Wat een race wat een race. Max moest achteraan starten en verremde zich voor de chicane. We hebben een mooi gevecht gezien tussen Leclerc en Hamilton die ronde lang met elkaar in gevecht waren.
Klik, beluister en GENIET