Kevin Magnussen was in Italië boos op Max Verstappen

Tijdens de Grand Prix van Italië kreeg Max Verstappen voor de derde maal in de race aan de stok met een coureur. De laatste was, voordat hij met Felipe Massa en Romain Grosjean een aanvaring had, Haas-coureur Kevin Magnussen. De Deen klaagde steen en been over de boardradio en eiste min of meer een straf voor Max Verstappen, maar de stewards lieten de Nederlander ongemoeid.

Kevin Magnussen was in Italië boos op Max Verstappen
Foto: Max Verstappen (Red Bull) voor Kevin Magnussen (Haas) - Bron: Red Bull Racing

Inmiddels staat Magnussen met 7 strafpunten op zijn licentie, achter met Toro Rosso-rijder Daniil Kvyat, op de tweede plek van de strafpuntenlijst. De laatste keer dat Magnussen werd bestraft was in België, toen hij een aanvaring had met Renault-coureur Nico Hülkenberg. Magnussen kreeg daarvoor een tijdstraf van 5 seconden en een strafpunt op zijn licentie. Zijn reactie aan het adres van Hülkenberg was allerminst charmant, "You can suck my balls, honey."

Een week later, tijdens de Grand Prix van Italië, had Kevin Magnussen opnieuw een treffen met een coureur. Dit keer was het Max Verstappen. De Red Bull-coureur haalde Magnussen op exact de zelfde plek als dat hij een paar ronden daarvoor Romain Grosjean verschalkte de Deen in en het kwam tot een fysiek trekken.

"Hij [Max Verstappen] gaf me gewoon niet genoeg ruimte", aldus Magnussen. "Ik kon geen kant op en had alleen de keuze om buiten de baan te gaan om erger te voorkomen. Als daar een muur had gestaan of een grindbak was geweest betekende dat het einde van de race voor mij."

Magnussen klaagde steen en been over de boardradio en 'eiste' een straf voor Verstappen. Na de race bleek de Deen weer wat te zijn afgekoeld. "Hij duwde me van de baan en deze dingen kunnen wel eens gebeuren tijdens de race, maar de straf moet in ieder geval altijd het zelfde zijn en niet dan wel en dan geen straf", aldus Kevin Magnussen.

Max Verstappen, die tijdens de derde ronde in het zelfde schuitje zat als Deense Haas-coureur later in de race, reageerde: "Ik ben me van geen kwaad bewust. Voor mij is iedere discussie hierover nutteloos en al helemaal geen straf waard", aldus Max Verstappen.

Formule 1 podcast GP Hongarije - Max start vanaf pole, een mooi gevecht met Lewis

Iedereen moet op het puntje van zijn stoel hebben gezeten tijdens de GP van Hongarije. Wat een race!
Klik, beluister en GENIET