Kevin Magnussen na Abu Dhabi: "Het was een moeilijke race"

Haas F1 heeft de laatste Formule 1 wedstrijd in Abu Dhabi niet meegestreden om de punten. Kevin Magnussen ging als veertiende over de eindstreep, Romain Grosjean deed dat als vijftiende.

Kevin Magnussen na Abu Dhabi: "Het was een moeilijke race"
© Haas F1

Magnussen begon met een goede start waar hij vijf posities won, terwijl Grosjean een slechte start had en terugviel naar de zeventiende positie. Dat veranderde gedurende race niet veel.

"Het was een moeilijke race en ik ben ervan overtuigd dat de crash met Bottas vrijdag veel verpeste voor de race zondag. We hadden maar één vloer en dat was waar we mee trainden. We moesten na de crash een andere vloer met andere specificaties gebruiken en dat was niet ideaal." De Fransman legde echter niet alles bij die gebeurtenis, maar keek ook zichzelf aan in de spiegel. "Ik moet gaan werken aan de start, dat is een zwak punt van mij dit jaar. Als we volgend jaar goed kwalificeren wil ik er zeker van zijn dat ik ook de start goed doe. We hebben hard gewerkt in de race en het team deed het goed. Maar we hadden simpelweg ook niet de pace. Hopelijk is het volgend jaar voor mij een beter verhaal."

Magnussen klaagde over diezelfde pace die er niet is bij Haas. "Ik had een heel goede start, ook mijn eerste ronde was goed. Maar ik verloor die plekken doordat ik geen snelheid had. Ik ben wel blij met de performance van het team. Zeker in dit soort races is het moeilijk, ook psychisch, te blijven vechten zeker als het er niet goed uitziet. Maar iedereen blijft er boven op om er zeker van te zijn dat als er iets mis gaat of in een safety car situatie te reageren." Verder is hij van mening dat het een trend bij Haas is afgelopen jaar en dat bedoelt hij dat het vanaf het begin van het seizoen erg moeilijk was.

Günther Steiner, de teambaas was niet eens verbaasd over de performance van de bolides. "Het seizoen ging zoals we hadden verwacht. We hebben zondag het maximale uit de auto’s gehaald. Maar we zijn blij dat het seizoen voorbij is en dat we kunnen focussen op volgend jaar." Toch lijken de woorden van het seizoen ging zoals verwacht niet geheel te kloppen. "Wij zijn een beetje geraakt, maar niet gebroken en we komen terug. Het doel is om 2019 te vergeten en het volgend seizoen te starten zoals we eindigden in 2018."

Formule 1 kalender 2020: Download nu alvast de F1-kalender van 2020 in je mobiel, tablet en/of online-agenda. Helemaal GRATIS!

Formule 1 podcast

GP Abu Dhabi 2019 - Nabeschouwing: Hamilton en Verstappen sluiten jaar in stijl af.
Klik en beluister

Volgende F1 Grand Prix
GP Australië
vrijdag 13 maart 2020
02:00 - 03:30Eerste vrije training
06:00 - 07:30Tweede vrije training
zaterdag 14 maart 2020
04:00 - 05:00Derde vrije training
07:00 - 08:00Kwalificatie
zondag 15 maart 2020
06:10 - 08:10Race
Welkom bij MotorsportZ. Wij brengen je dagelijks het laatste Formule 1- en Max Verstappen nieuws. Daarnaast houden we je ook op de hoogte over:

Copyright© 2016-2019 - Niets van deze website mag zonder nadrukkelijke schriftelijke toestemming kopieerd worden of elders dan op het domein motorsportz.nl gebruikt worden.