Kevin Magnussen haalt positieven uit zeer moeilijk seizoen

Kevin Magnussen haalt positieven uit zeer moeilijk seizoen
© Haas F1

Kevin Magnussen probeert positief te blijven na het zeer moeilijk seizoen wat hijzelf en het Haas F1-team hebben meegemaakt. "We moeten niet vergeten wat we al hebben bereikt", aldus de 27-jarige Deen.

Kevin Magnussen is sinds 2017 een vaste waarde bij het Amerikaanse Haas F1. Haas F1 maakte in 2019 - vergeleken met 2018, waar het team met 93 punten als vijfde eindigde - een duikvlucht in de stand om het kampioenschap. Dit jaar moest het team het stellen met een beschamende negen plek en slechts 28 WK-punten. Bij het team uit Kannapolis was er geen enkele reden om met een lach de winterperiode in te gaan. Het team had grote problemen - die nooit opgelost werden - met onder andere de aerodynamica en het begrijpen van de banden.

Ondanks het gecompliceerde seizoen gelooft Magnussen dat dit seizoen niet compleet waardeloos is geweest. "Je leert van iedere situatie, en zelfs meer als het moeilijk gaat", zegt hij op de officiële F1-website. "Het dwingt je om nog meer na te denken en situaties op een andere manier te benaderen. Het geeft je ook meer kracht en ervaring, dan wanneer je in een perfecte auto zou rijden. Dit seizoen was dus in zekere zin positief, voor mij en het team."

Magnussen vervolgt: "Je kunt niet verwachten dat je ieder seizoen, maar vooruitgang boekt. En dit seizoen [2019] is zeker niet verloren gegaan: we hebben dingen geleerd en weten wat we moeten doen om beter te worden. Het was moeilijk ja, op het circuit en ook in de fabriek, voor iedereen. Het is erg moeilijk om te weten dat je niet voor een goede plek kunt vechten. Maar toch wil ik positief blijven. Ik heb nog steeds vertrouwen in dit team en ik ben er zeker van dat we in 2020 terug zullen komen. We moeten samen blijven werken, eerlijk zijn tegenover onszelf en niet vergeten wat we al hebben bereikt", aldus Magnussen, die ook bekend is onder de bijnaam 'The Viking'.

Door: Ries Boogert

0 reacties
Om te reageren heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op deze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen lezen.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of wordt het toch weer Lewis Hamilton, of misschien toch een ander? Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.