Kersvers vader Daniil Kvyat derde in knotsgekke Duitse GP

Toro Rosso heeft zijn eerste podium gepakt bij de Grand Prix van Duitsland op het circuit van Hockenheim. Daniil Kvyat zorgde voor die grote sensatie door als derde over de eindstreep heen te rijden. Zijn teamgenoot Alexander Albon eindigde als zesde.

Kersvers vader Daniil Kvyat derde in knotsgekke Duitse GP
© Getty Images/Red Bull Contentpool

Daarmee had het team echt een super goed weekend. Degene die heeft gegokt op Kvyat P3 zal ongetwijfeld een fantastisch bedrag hebben gewonnen. De Rus begon de wedstrijd vanaf het achterveld. Net als Albon. Maar door de regen, pitstops, safety cars, virtual safety cars en alle coureurs die fouten maakten bleven zij leven.

Het team heeft een fantastische race vast kunnen houden. Albon had nog wel een momentje aan het einde van de race waar hij Gasly tegen kwam. De twee waren in gevecht en dat eindigde in tranen voor de Fransman die tegen de achterbanden van de Thaise Brit aanreed en zichzelf elimineerde. Aan het einde van de race was het incident nog 'under investigation'. Het is nu nog niet bekend of het gevolgen heeft gehad.

Kvyat: "Het was een ongelofelijke race, een gekke race. Maar ik heb het voor elkaar gekregen om alle touwtjes aan elkaar te knopen. De regen was echt horror, net een zwarte komedie. Echt ongelofelijk." Voor Kvyat was het erg emotioneel om terug te zijn op het podium na een zware tijd. "Mijn carrière bestaat uit hard werken, bloed, zweet en tranen, teleurstellingen en nu dit. Het was echt een bijzondere race, wij hebben er hard aan gewerkt. We waren er toen de race zich voor ons opende en daarom stonden we op het podium. Dit hadden we niet verwacht na de slechte kwalificatie."

En extra feest voor de Rus: hij werd zaterdagavond vader van zijn eerste kindje; een kerngezonde dochter. "Het allemaal zo mooi en te veel, ik heb er momenteel even geen woorden voor", aldus een dolblije Kvyat.

Formule 1 podcast

GP van Japan - Het weekend van Verstappen in Hondaland: was het een drama, een ramp, een afgang of een verschrikking? Plus, Verstappen en Red Bull: is er nog wel een toekomst samen? Detail: Max Verstappen na zomerstop 31 punten, Alexander Albon 48 punten.
Klik en beluister