
Voor de mensen die al een tijde Formule 1 kijken zal de naam Rich Energy niet bepaald onbekend zijn. Het bedrijf zorgde voor de nodige controverse in 2019 toen het naamsponsor werd van het Amerikaanse team Haas. Het energiedrankbedrijf kwam eerst al in een rechtszaak over het logo. Dat leek teveel op het logo van Whyte (een bedrijf wat fietsen maakt). En daarna trok Storey zich midden in het seizoen terug uit de samenwerking met Haas. “De resultaten vielen tegen”, liet hij toen weten via twitter.
Er was ook al een rechtszaak met Red Bull Racing, toen Storey gebruik maakte van de slogan: “vergeet vleugels, Rich Energy geeft je horens.” Ook afgelopen jaar kwam het team weer in het nieuws, toen hij zijn eigen logo op de auto van Williams had gezet. Daarnaast beweerde Storey dat die ook een bod had gedaan op de Engelse voetbalclub Sunderland. Nu probeert die weer aandacht te wekken bij de Formule 1.
Onlangs deelde Storey op twitter een Formule 1-wagen met een livery vol met Rich Energy erop die men in gedachten had toen Storey het team van Force India probeerde over te nemen. Daarnaast schreef de Britse zakenman dat mensen verrast zullen zijn als Rich Energy binnenkort terugkeert aan de top van het veld.
Deze week maakte die nog een tweet waarin stond dat de terugkeer van Rich Energy de grootste is sinds de wederopstanding van Lazarus, waarmee hij verwijst naar een verhaal uit de bijbel. “British performance incoming,” klinkt het onder andere. Hierdoor zijn er geruchten dat Storey op Williams doelt, die op zoek is naar een geld injectie voor het team. Of er echt een team is dat een samenwerking wilt met het energiedrankbedrijf wat bijna nergens te koop is, is nog even afwachten.