Kampt het Formule 1-team van Ferrari nu al met problemen?

Kampt het Formule 1-team van Ferrari nu al met problemen?
© Ferrari F1

Het Formule 1-team van Ferrari lijkt serieuze problemen te hebben met de ontwikkeling van hun nieuwe bolide voor aankomend seizoen. De data die afkomstig zijn uit zowel de windtunnel als de simulator stemmen de engineers niet tot tevredenheid.

Waar 2019 een wisselvallig seizoen bleek te zijn, dreigt nu ook de start van 2020 weinig moois in het verschiet te hebben. Volgens het Duitse Auto Bild vallen de cijfers uit de windtunnel en simulator tegen. Het blijft natuurlijk gissen of dit ook daadwerkelijk de waarheid is, maar onrealistisch klinken de geluiden zeker niet.

Ferrari had in 2019 - volgens onder andere Mercedes AMG F1 - de sterkste motor, maar op gebied van aerodynamica en het chassis viel er nog veel te winnen. Pas in de tweede seizoenshelft leken de Italianen de problemen onder controle te hebben, maar de laatste races vielen toch weer tegen.

Naast Auto Bild kwam vorige week ook de Italiaanse media naar buiten met het nieuws dat de knappe koppen van het beroemde merk niet onder de indruk zijn van de voorlopige resultaten. De nieuwe Ferrari heeft naar verluidt codenaam Project 671 gekregen en daarover is bekend dat deze een zeer serieus aerodynamische probleem bezit. Het team is er nog niet achter gekomen waardoor het probleem is ontstaan.

Vermoed wordt dat het probleem is ontstaan door de keuze om de ontwerpfilosofie van Red Bull Racing te omarmen. De Oostenrijkse formatie bouwt al jaren bolides met een hoge achterkant oftewel een hoge rake. Dit is de hoek waarop de auto naar voren leunt vergeleken met het asfalt. Dit kan voor veel downforce zorgen waardoor de auto beter op het circuit blijft "plakken". De afstelling van een Formule 1-bolide luistert heel nauw. Ferrari zou naar verluidt problemen hebben met de rake. Hierdoor ontstaan er problemen met de luchtstroom die de auto benadert vanaf de voorvleugel.

Ferrari zal snel moeten handelen willen ze de bolide in goede conditie afleveren voor de eerste wintertest op 19 februari 2020. Een week eerder op 11 februari presenteert het team de auto aan de wereld.

AGENDA ONTHULLING F1-AUTO'S 2020

Nieuwe F1-bolides 2020: Klik hier om de agenda te bekijken met onthullingen van de nieuwe F1-bolides.


0 reacties
Om te reageren heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op deze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen lezen.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of wordt het toch weer Lewis Hamilton, of misschien toch een ander? Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.