VT1 4 dec - 14:30
VT2 4 dec - 18:30
VT3 5 dec - 15:00
QUALI 5 dec - 18:00
RACE 6 dec - 18:10

Jos Verstappen: "Ik hoop dat ze volgend jaar een betere auto bouwen"

Jos Verstappen: "Ik hoop dat ze volgend jaar een betere auto bouwen"
© Getty Images/Red Bull Contentpool | Max en Jos Verstappen tijdens het GP-weekend in Eifel 2020.

Jos Verstappen hoopt dat Red Bull Racing en Honda de middelen leveren die zijn zoon Max in staat stellen om echt mee te doen voor het hoogst haalbare: de wereldtitel. In het televisieprogramma Peptalk laat de ex-Formule 1-coureur weten dat hij het seizoen van Red Bull-Honda moeizaam vindt verlopen.

Het seizoen in 2020 begon voor Red Bull Racing met de hoop om van Max Verstappen de jongste wereldkampioen te maken. Maar net als in voorgaande jaren bleken de Mercedessen te snel voor de Red Bull-Honda RB16 en Max Verstappen. Gevraagd hoe hij naar het huidige seizoen kijkt antwoordt Verstappen senior: "Ik vind het een moeilijk seizoen, we zij nu vier keer uitgevallen - drie keer in Italië en in Oostenrijk de eerste race."

"We komen nu richting het einde van het seizoen wel iets dichterbij. Ik moet bekennen dat de laatste race spannend was, de auto is ook wel iets verbeterd. Maar ik hoop alleen dat ze volgend jaar een betere auto bouwen en dat Max meer kans krijgt om voor de wereldtitel te rijden", gaat Verstappen senior verder.

Vanwege de mondiale COVID19-crisis zijn de voor 2021 beoogde technische reglementen met een jaar uitgesteld naar 2022. Om de kosten voor alle teams in te dammen is besloten dat de teams in 2021 met de auto's van 2020 gaan rijden. Er mogen wel wijzigingen worden doorgevoerd, maar dat is gelimiteerd. Red Bull hoopt volgend jaar in de strijd om het kampioenschap nog harder en vaker op de voordeur van Mercedes te kloppen.

"Er zijn nieuwe kans voor volgend jaar, maar we moeten echt wel de auto verbeteren, maar ook de motor. Ik weet dat er volgend jaar van Honda een nieuwe motor komt, dus is nu al beter dan de motor waar we nu mee rijden. Dus op dat gebied ziet het er wel positiever uit maar de anderen staan ook niet stil, dus het is afwachten tot we de nieuwe auto hebben", sluit Verstappen sr. af.

0 reacties
Om mee te praten heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
Peiling
Albon erin of eruit: Wie zit er in 2021 naast Verstappen in een RB16b of RB17?
Volgende F1 Grand Prix
Sakhir
vrijdag 04 december 2020
14:30 - 16:00Eerste vrije training
18:30 - 20:00Tweede vrije training
zaterdag 05 december 2020
15:00 - 16:00Derde vrije training
18:00 - 19:00Kwalificatie
zondag 06 december 2020
18:10 - 20:10Race
Meer GP Sakhir
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste F1-nieuws en Max Verstappen nieuws. Bezoek onze website regelmatig en blijf op de hoogte over Max Verstappen en de Formule 1.

Dat Max Verstappen in 2020 geen wereldkampioen wordt is inmiddels wel duidelijk. Maar de Nederlander is de enige die het de Mercedes-coureurs moeilijk kan maken. Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.