JJ Letho vraagt zich af of Binotto wel capabel is

JJ Letho vraagt zich af of Binotto wel capabel is
© Ferrari F1

JJ Letho vraagt zich af of Mattia Binotto wel capabel is om de groeiende strijd tussen de Ferrari-rijders te beteugelen.

Sebastian Vettel en Charles Leclerc knokken binnen de Scuderia wie de morele 'numero uno' is. Maar Ferari-teambaas Mattio Binotto ontkent de interne machtstrijd en zegt "Zoals ik dit seizoen als meerdere keren heb gezegd, we bevinden ons in de luxe positie dat we een zeer competitieve line-up hebben."

Hoe dan ook, voormalig Formule 1-coureur JJ Letho vraagt zich af of Binotto's voorganger, Maurizio Arrivabene, die vorig jaar de deur werd gewezen na een machtstrijd, beter met de huidige situatie om had kunnen gaan. Toch is de Fin van mening dat Arrivabene een dergelijke situatie beter had kunnen besturen.

"Zoals ik het zie, is dat Ferrari's grootste probleem is dat ze geen sterke teambaas hebben, die de huidige situatie aankan", aldus Letho tegenover de Finse krant Iltalehti. "Ik was echt gecharmeerd van de manier waarop Maurizio Arrivabene de boel onder de duim hield, hij leek me meer capabel om de coureurs te sturen."

"Binotto is helemaal anders, meer een ingenieur. Misschien is het beteugelen van de coureurs niet zijn allerbeste beste eigenschap", voegt de Finse Letho toe.

F1-kalender 2020: Klik hier om de Formule 1-kalender in je mobiel of tablet te zetten. Super handig!

0 reacties
Om te reageren heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op deze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen lezen.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of wordt het toch weer Lewis Hamilton, of misschien toch een ander? Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.