MonacoGP Monaco
VT 120 mei 11:30
VT 220 mei 15:00
VT 322 mei 12:00
QUALI22 mei 15:00
RACE23 mei 15:00

Imola niet Perez's favoriete circuit: "Maar ik ga ervan genieten"

Sergio Perez heeft na een lastige start van de zondag in Bahrein toch punten weten te scoren. Dit weekend staat het circuit van Imola op het menu. En dat is niet het favoriete circuit van de Mexicaan, maar hij weet wel dat hij ervan gaat genieten.

Imola niet Perez's favoriete circuit: "Maar ik ga ervan genieten"
© Getty Images/Red Bull Contentpool

Sergio Perez heeft relatief nog erg weinig track-time gehad in de Red Bull RB16B. Toch wist de routinier de race in Bahrein te redden, nadat zijn auto stilviel in de formatieronde. Nadat hij hem weer aan de praat had weten te krijgen mest hij vanuit de pitstraat aan zijn race beginnen. Een beetje geholpen door de safety car in de eerste ronde, sloot de Mexicaanse teamgenoot van Max Verstappen de eerste race van 2021 af als vijfde. Nu staat de GP van Emilia-Romagna, op Autodromo Enzo e Dino Ferrari, op het menu.

De Formule 1-race op Imola staat er niet om bekend garant te staan voor een spannende race. Net zoals Pirelli eerder deze week voorspelde, wordt het waarschijnlijk een een-stopper qua strategie. Sergio Perez realiseert zich dat dat een saai vooruitzicht kan zijn voor de fans. "Het is niet mijn favoriete nummer, maar ik ga ervan genieten. Helaas is de race voor de fans niet zo interessant als het een normale race wordt. Zonder safety car kan het een one-stop-race worden en saai zijn voor de fans", zei de Mexicaan.

Gerelateerde onderwerpen Formule 1F1 GP Emilia-Romagna 2021F1 nieuws 2021Formule 1 2021Red Bull F1Sergio Perez
Net binnen
Lees meer racenieuws
Formule 1
Up Next
Monaco
donderdag 20 mei
Eerste vrije training
11:30 - 12:30
Tweede vrije training
15:00 - 16:00
zaterdag 22 mei
Derde vrije training
12:00 - 13:00
Kwalificatie
15:00 - 16:00
zondag 23 mei
Race
15:00 - 17:00
Meer Monaco GP Volledige F1-kalender
Meer Formule 1 nieuws
MotorsportZ
MotorsportZ is een onafhankelijk platform waar sinds 2016 racenieuws wordt gepubliceerd. We schrijven over Formule 1, IndyCar en andere raceklassen.
Formule 1
MotorsportZ publiceert dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Bezoek onze website regelmatig en blijf op de hoogte over Max Verstappen en de Formule 1.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
IndyCar Series
Op MotorsportZ wordt ook geschreven over Rinus VeeKay die in 2021 opnieuw in de IndyCar Series uitkomt voor het team van Ed Carpenter Racing.
Andere raceklassen

Naast F1 en Indy wordt er op MotorsportZ ook aandacht geschonken aan andere raceklassen. Formule 2, Formule 3, W-series, DTM, WEC en dergelijken.