Hülkenberg's F1-stoeltje in 2020 wordt lastig verhaal

Eerder deze week leek er voor Nico Hülkenberg licht aan het eind van de tunnel te schijnen. Geruchten wezen erop dat de Duitser in gesprek was met Alfa Romeo Racing om in 2020 uit te komen door de door Ferrari gesteunde renstal. Maar niets is minder waar, zo blijkt nu.

Hülkenberg's F1-stoeltje in 2020 wordt lastig verhaal
© Renault F1

Nico Hülkenberg ziet langzamerhand al zijn mogelijkheden voor een F1-stoeltje door het doucheputje verdwijnen. Ook door een van de laatste opties voor de Duiter is intussen door Alfa Romeo-teambaas Frédéric Vasseur een streep gezet.

Frédéric Vasseur is voorlopig in zijn nopjes met het rijdersduo Kimi Räikkönen en Antonio Giovinazzi. Zo laat de Fransman weten, "We nemen zo snel mogelijk een beslissing, en als ik kijk naar Antonio's optreden in de laatste races, dan moet ik zeggen dat hij het erg goed doet." Geen twijfels bij Vasseur, wat zijn Italiaanse coureur betreft.

"Hij kon zich meten met Kimi in de laatste zes kwalificaties op rij. Hij stond zelfs voor [zijn teamgenoot] in Sochi", aldus Vasseur. "Antonio doet zijn werk goed, hij verbetert continu en ik heb erg veel vertrouwen in hem."

En daarmee moet het wel heel gek lopen wil Vasseur voor de diensten van veteraan Nico Hülkenberg kiezen. De sympathieke Duitser is alom geliefd om zijn houding en inzet, maar het gaat er steeds meer op lijken dat hij voor het eerst met lege handen komt te staan.

Formule 1 podcast

GP van Japan - Het weekend van Verstappen in Hondaland: was het een drama, een ramp, een afgang of een verschrikking? Plus, Verstappen en Red Bull: is er nog wel een toekomst samen? Detail: Max Verstappen na zomerstop 31 punten, Alexander Albon 48 punten.
Klik en beluister