Maar niet tegen elke prijs

Hülkenberg wil met oog op 2022 betrokken blijven bij F1

In 2020 heeft hij tijdens drie GP-weekenden mogen invallen bij Racing Point, het tegenwoordige Aston Martin. Nico Hülkenberg maakt dit jaar deel uit van Aston Martin F1-team als officiële reservecoureur. Maar de Hulk wil meer.

Hülkenberg wil met oog op 2022 betrokken blijven bij F1
© Racing Point

Nico Hülkenberg zal in 2021 dienst doen als de officiële reservecoureur van Aston Martin F1. Dat heeft is inmiddels bevestigd door de Duitser. Aston Martin-teambaas Otmar Szafnauer maakte de wens om Hülkenberg weer aan te trekken vorige week al bekend. Maar de Duitse Formule 1 coureur uit Emmerik wil meer dan een reserverol bij Aston Martin.

Op de vraag van het Duitse tijdschrift CQ of hij samen met Sebastian Vettel in 2021 zijn comeback gaat maken, reageert de Hulk nuchter. "Sebastian heeft al een teamgenoot [Lance Stroll, zoon van de teameigenaar, red.], dus ik zal zeker niet meteen in de auto stappen", aldus de 33-jarige beroepscoureur.

"Maar ik wil wel in de buurt van de Formule 1 blijven, om zo te proberen alsnog een plek te vinden voor 2022", vervolgt Hülkenberg. "Wie weet wat er dit jaar gaat gebeuren. Ik laat het allemaal gewoon op me afkomen. Voor dit jaar moet ik misschien weer invallen, net zoals in 2020", aldus de Duitser met een glimlach op zijn gezicht.

Hülkenberg wil, als hij een aanbod krijgt, niet terecht komen in de achterhoede van het veld. "Ik moet niet per se race, om er maar bij te horen. Er zijn gesprekken geweest met andere teams, maar we hadden geen raakvlakken. Ik ben niet bereid om tegen elke prijs te racen", aldus de Hulk.

Gerelateerde onderwerpen Formule 1Aston Martin F1F1 nieuws 2021Formule 1 2021Nico Hülkenberg
Net binnen
Lees meer racenieuws
F1 Grand Prix 2021
Up Next
Bahrein
vrijdag 26 maart
Eerste vrije training
12:30 - 13:30
Tweede vrije training
16:00 - 17:00
zaterdag 27 maart
Derde vrije training
13:00 - 14:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
zondag 28 maart
Race
17:00 - 19:00
Meer Bahrein GP Volledige F1-kalender
Meer Formule 1 nieuws
MotorsportZ
MotorsportZ is een onafhankelijk platform waar sinds 2016 racenieuws wordt gepubliceerd. We schrijven over Formule 1, IndyCar en andere raceklassen.
Formule 1
MotorsportZ publiceert dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Bezoek onze website regelmatig en blijf op de hoogte over Max Verstappen en de Formule 1.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
IndyCar Series
Op MotorsportZ wordt ook geschreven over Rinus VeeKay die in 2021 opnieuw in de IndyCar Series uitkomt voor het team van Ed Carpenter Racing.
Andere raceklassen

Naast F1 en Indy wordt er op MotorsportZ ook aandacht geschonken aan andere raceklassen. Formule 2, Formule 3, W-series, DTM, WEC en dergelijken.