VT31 okt - 10:00
QUALI31 okt - 14:00
RACE 1 nov - 13:10

Hülkenberg: "Red Bull heeft me niet veel hoop gegeven"

Hülkenberg: "Red Bull heeft me niet veel hoop gegeven"
© Racing Point

Nico Hülkenberg staat volgens de geruchten klaar om Alexander Albon bij Red Bull Racing te vervangen. Maar volgens de Duitser zelf zal het niet zo'n vaart lopen. In gesprek met Auto, Motor und Sport geeft de Hulk zichzelf niet veel kans om volgend jaar de nieuwe teamgenoot van Max Verstappen te worden.

Nico Hülkenberg werd afgelopen vrijdagochtend gebeld door Helmut Marko. De Red Bull-sportadviseur deed een beroep op de diensten van de Duitser, omdat de coronatest van Alex Albon geen uitsluitsel gaf. "Vrijdagochtend was het even hectisch. Maar zo snel als het contact was gelegd, zo snel was het ook weer weg", aldus Hülkenberg tegenover Auto, Motor und Sport.

Hülkenberg staat dus op de kaart bij Red Bull, maar of hij daarmee in aanmerking komt voor een Red Bull-stoeltje voor 2021 dat valt nog te betwijfelen. "Dat is moeilijk, erg moeilijk", gaat de Hulk verder. "Ze hebben me niet veel hoop gegeven. Het ging hier duidelijk om een uitzondering. Ze kunnen natuurlijk niet zomaar met coureurs heen en weer schuiven. AlphaTauri heeft zijn coureurs natuurlijk ook nodig. Ze kunnen niet zomaar een coureur weghalen en tegen het team zeggen 'red je er maar mee'."

Wat Hülkenberg volgend jaar gaat doen is allerminst bekend. De sympathieke Duitser laat niets over zijn toekomst los. Hij wordt in verband gebracht met Haas F1 en Red Bull Racing, maar de 33-jarige coureur laat weten dat hij absoluut niet van plan is om als vaste reservecoureur aan de slag te gaan. "Dat is echt niet iets waar ik naar streef. Ik heb al een aantal voorstellen gekregen van enkele teams, maar voor mij heeft een vast stoeltje prioriteit."

Vacature - MotorsportZ is op zoek naar F1-schrijftijgers (m/v) die autosport in hun aderen hebben vloeien en alles willen weten. Wat we onder andere nodig hebben zijn mensen van tenminste 16 jaar oud die in goed Nederlands een mooi en boeiend stukje kunnen schrijven. Geïnteresseerd of ken jij zo iemand? Check hier de vacature.

Door: Ries Boogert

0 reacties
Om mee te praten heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
Peiling
Lewis Hamilton heeft voor 2021 nog geen nieuw contract. Wat gaat hij doen?
Volgende F1 Grand Prix
Portugal
vrijdag 23 oktober 2020
11:00 - 12:30Eerste vrije training
15:00 - 16:30Tweede vrije training
zaterdag 24 oktober 2020
12:00 - 13:00Derde vrije training
15:00 - 16:00Kwalificatie
zondag 25 oktober 2020
15:10 - 17:10Race
Meer GP Portugal
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op deze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen lezen.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of wordt het toch weer Lewis Hamilton, of misschien toch een ander? Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.