Hülkenberg over toekomst: "Onderhandelingen in volle gang"

Nico Hülkenberg lijkt de man met de beste papieren om het stoeltje van Romain Grosjean bij Haas F1 vanaf 2020 over te nemen. Verwacht wordt dat het Amerikaanse Formule 1-team deze week al bekend maakt wie de (nieuwe) teamgenoot van Kevin Magnussen wordt.

Hülkenberg over toekomst: "Onderhandelingen in volle gang"
© Renault F1

Nico Hülkenberg is door het fabrieksteam van Renault gewipt en de sympathieke Duitser staat momenteel officieel met lege handen voor het 2020 seizoen. Maar de geluiden dat hij zijn deelname in de Formule 1 ook in 2020 een vervolg kan geven worden steeds hardnekkiger.

Hülkenberg, die op 20 september op het Duitse RTL als deelnemer te zien zal zijn in de Duitse editie van 'Ninja Warrior', verklaart dat de onderhandelingen nog in volle gang zijn. "Op dit moment staat nog niets vast", aldus 'The Hulk' tegenover RTL.

"Er is natuurlijk interesse en er zijn opties waaraan we werken. Mijn team en ik hebben gesprekken en voeren onderhandelingen. Er is nog niets beslist, er is nog niets concreet, maar als ik wil, ben ik er gewoon bij."

Naar verwachting maakte Haas F1 deze week, zelfs nog voor het GP-weekend in Singapore, bekend met welke coureur ze vanaf 2020 in zee gaan. Pascal Wehrlein is voor Haas "geen optie". De Duitser zou al te lang - twee jaar - uit de Formule 1 zijn. Zo laat Guenther Steiner als teambaas van Haas weten.

Formule 1 podcast

GP van Japan - Het weekend van Verstappen in Hondaland: was het een drama, een ramp, een afgang of een verschrikking? Plus, Verstappen en Red Bull: is er nog wel een toekomst samen? Detail: Max Verstappen na zomerstop 31 punten, Alexander Albon 48 punten.
Klik en beluister

Volgende F1 Grand Prix
Mexico
vrijdag 25 oktober 2019
17:00 - 18:30Eerste vrije training
21:00 - 22:30Tweede vrije training
zaterdag 26 oktober 2019
17:00 - 18:00Derde vrije training
20:00 - 21:00Kwalificatie
zondag 27 oktober 2019
20:10 - 22:10Race