VT125 sep - 10:00
VT225 sep - 14:00
VT326 sep - 11:00
QUALI26 sep - 14:00
RACE27 sep - 13:10

Hülkenberg dolblij met P3: "Het waren zeven of acht gekke dagen"

Hülkenberg dolblij met P3: "Het waren zeven of acht gekke dagen"
© Racing Point

Nico Hülkenberg heeft de derde startplaats veroverd tijdens de kwalificatie voor de tweede Formule 1-race op Silverstone. "Ik was best wel een beetje verrast", laat de Hulk blij weten, die vandaag met dit resultaat de vaste rijder van Racing Point, Lance Stroll, een mentale tik uitdeelde.

"Het waren zeven of acht gekke dagen", aldus Hülkenberg, die compleet verrast werd door zijn eigen derde plek. Nadat hij vorig jaar in Abu Dhabi voor het laatst in een Formule 1-auto reed, knalde de Duitser vandaag naar de top van het veld en dat wordt hem door iedereen gegund. Vooral Max Verstappen is blij voor zijn Duitse vriend: "Hij hoort in de Formule 1 thuis", herhaalde de Red Bull-coureur vandaag maar weer eens.

Lees verder onder de foto

Photo credit: © Racing Point | Nico Hülkenberg kwalificeert zich als derde in Groot-Brittannië (2) en wordt gefeliciteerd door Max Verstappen en Daniel Ricciardo.

Uiteindelijk had Hülkenberg ook zijn Racing Point-teamgenoot Lance Stroll duidelijk onder controle, met ruim tweeënhalve tiende. En Stroll erkende deze prestatie: "Nico," zei hij na de kwalificatie, "heeft uitstekend werk geleverd."

Ralf Schumacher sprak zich lovend uit over zijn landgenoot. De oud-Formule 1-coureur en broer van Michael Schumacher zei: "Als iemand terugkomt van een tijdelijk pensioen en hij verslaat de vaste coureur, dan is dat natuurlijk niet fijn voor die coureur. Nico heeft het geweldig gedaan. Ik denk dat hij nog meer kan doen in de race", aldus de zesvoudig Grand Prix-winnaar.

Nico Hülkenberg kan zijn blijdschap nauwelijks verbergen, maar is zich er ook van bewust dat er nog een race gereden moet worden. "Alles is nog nieuw voor mij met de auto, maar we zullen doen wat we kunnen...", aldus de Hulk. "Ik ga mijn uiterste best doen om de auto te houden waar hij hoort."

Als Nico Hülkenberg er morgen in slaagt om zijn derde startplek om te zetten in de derde plaats in de race, dan staat hij voor het eerst in zijn carriere op het podium na een Formule 1-race.

Door: Ries Boogert

0 reacties
Om mee te praten heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
Peiling
Gaat Max Verstappen in 2020 nog een Grand Prix winnen?
Volgende F1 Grand Prix
Rusland
vrijdag 25 september 2020
10:00 - 11:30Eerste vrije training
14:00 - 15:30Tweede vrije training
zaterdag 26 september 2020
11:00 - 12:00Derde vrije training
14:00 - 15:00Kwalificatie
zondag 27 september 2020
13:10 - 15:10Race
Meer GP Rusland
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op deze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen lezen.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of wordt het toch weer Lewis Hamilton, of misschien toch een ander? Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.