Horner over debuut van Albon: "Buitengewoon indrukwekkend"

Alexander Albon red zondag in Spa zijn eerste Formule 1-race voor Red Bull Racing. Daar waar Max Verstappen uitviel, wist Albon vanuit de achterhoede de vijfde plaats te bereiken en waardevolle punten binnen te slepen voor de Oostenrijkse renstal.

Horner over debuut van Albon: "Buitengewoon indrukwekkend"
© Getty Images/Red Bull Contentpool

De Britse Thai maakte een zeer goede indruk. De had enkele uitstekende inhaalacties uitgevoerd op onder andere Renault-coureur Daniel Ricciardo en in de slotfase van de race op Racing Point-coureur Sergio Pérez.

"Alex maakte het hele weekend al een goede indruk op mij", steekt Christian Horner van wal. "En in de race reed hij erg volwassen en zijn inhaalacties waren geweldig en buitengewoon indrukwekkend."

Albon maakte een bemoedigende start mee tijdens zijn debuut voor Red Bull Racing. "Hopelijk kan hij volgende week [in Italië] een normale kwalificatie rijden en maken we een mooi weekend mee", aldus de Red Bull-teambaas.

In de slotfase van de race op Spa reed Albon op de zesde plaats en hij maakte in enkele ronden een achterstand van ruim acht seconden goed op de nummer vijf in de race, Sergio Pérez. Volgens de Mexicaan, die op een agressieve strategie stond, had hij geen enkele kans tegen de veel snellere Albon.

"Ik stond op een agressieve strategie en ging volledig in de aanval, haalde enkele coureurs in en het zag er naar uit dat plek vijf een mogelijkheid zou worden. Maar tegen het eind van de race betaalde we de prijs voor onze strategie. Ik kon Albon met geen mogelijkheid achter me houden", aldus Pérez.

Formule 1 podcast

GP Brazilië 2019 - Nabeschouwing: Een terugblik op de spectaculaire Grand Prix van Brazilië die dit weekend verreden werd op het circuit Autodromo Jose Carlos Pace, dat beter bekend staat als Interlagos.
Klik en beluister

Welkom bij MotorsportZ. Wij brengen je dagelijks het laatste Formule 1- en Max Verstappen nieuws. Daarnaast houden we je ook op de hoogte over:

Copyright© 2016-2019 - Niets van deze website mag zonder nadrukkelijke schriftelijke toestemming kopieerd worden of elders dan op het domein motorsportz.nl gebruikt worden.