FrankrijkGP Frankrijk
VT 118 jun 11:30
VT 218 jun 15:00
VT 319 jun 12:00
QUALI19 jun 15:00
RACE20 jun 15:00

Horner opgetogen: "Voor het eerst in tien jaar op de eerste startrij"

Het was zaterdagmiddag weer 'net niet' een pole-position voor Max Verstappen. Los van feit dat het een ontzettend knappe prestatie was, het zal ook zuur zijn dat Verstappen weer niet vanaf pole de race begint. Red Bull-teambaas Christian Horner is hoe dan ook opgetogen over de prestaties van Verstappen en het team.

Horner opgetogen: "Voor het eerst in tien jaar op de eerste startrij"
© Getty Images/Red Bull Contentpool

"Het was weer een erg spannende kwalificatie en een fantastische teamprestatie. Het is voor het eerst sinds tien jaar dat we weer op de eerste startrij staan en Max was weer enorm dicht bij de pole-position", aldus een dolgelukkige Christian Horner. "Het feit dat we op de eerste startrij staan is erg bemoedigend en positief. Vorig jaar kwamen we 0,7 seconden tekort voor de pole en dit jaar rijdt Max een bijna identieke ronde aan die van Lewis, dat is geweldige progressie."

Maar waar was Sergio Perez dan? De Mexicaan vergaloppeerde zich tijdens zijn eerste run in Q3 en ging in de rondte. Zijn twee run was niet goed genoeg, maar daarvoor had de Mexicaan een verklaring. Hij voelde zich niet zo goed, vanwege een schouderblessure. Die zou zijn prestatie in de kwalificatie flink hebben beïnvloed. "Ik voel me nu alweer wat beter en ik hoop dat ik me morgen [zondag] weer helemaal goed voel", liet Perez na de kwalificatie weten.

Gerelateerde onderwerpen Formule 1Christian HornerF1 GP Spanje 2021Max VerstappenRed Bull F1Sergio Perez
Net binnen
Lees meer racenieuws
Formule 1
Up Next
Frankrijk
vrijdag 18 juni
Eerste vrije training
11:30 - 12:30
Tweede vrije training
15:00 - 16:00
zaterdag 19 juni
Derde vrije training
12:00 - 13:00
Kwalificatie
15:00 - 16:00
zondag 20 juni
Race
15:00 - 17:00
Meer Frankrijk GP Volledige F1-kalender
Meer Formule 1 nieuws
MotorsportZ
MotorsportZ is een onafhankelijk platform waar sinds 2016 racenieuws wordt gepubliceerd. We schrijven over Formule 1, IndyCar en andere raceklassen.
Formule 1
MotorsportZ publiceert dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Bezoek onze website regelmatig en blijf op de hoogte over Max Verstappen en de Formule 1.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
IndyCar Series
Op MotorsportZ wordt ook geschreven over Rinus VeeKay die in 2021 opnieuw in de IndyCar Series uitkomt voor het team van Ed Carpenter Racing.
Andere raceklassen

Naast F1 en Indy wordt er op MotorsportZ ook aandacht geschonken aan andere raceklassen. Formule 2, Formule 3, W-series, DTM, WEC en dergelijken.