VT1uitslag
VT2uitslag
VT315 aug - 12:00
QUALI15 aug - 15:00
RACE16 aug - 15:10

Horner ietwat gefrustreerd: "zou liegen als ik zeg dat het niet zo is"

Horner ietwat gefrustreerd: "zou liegen als ik zeg dat het niet zo is"
© Getty Images/Red Bull Contentpool

Er zat zaterdagmiddag tijdens de kwalificatie niet meer in dan een derde startplek voor Max Verstappen. De Nederlandse Red Bull-coureur kwam meer dan een seconde te kort op de tijd van Lewis Hamilton. Er staat geen maat op de Mercedes W11 en ondanks het harde werk van Red Bull Racing komen ze niet veel dichterbij aan Lewis Hamilton en Valtteri Bottas.

Het gat met Mercedes is enorm, en het lijkt wel groter te worden. Er wordt met man en macht gewerkt aan verbetering van de Red Bull RB16, maar ondanks het harde werk komt Red Bull niet dichterbij aan Mercedes. Het is niet zo dat er geen progressie wordt geboekt - De RB16 is volgens de coureurs van Red Bull sterk verbeterd en minder onvoorspelbaar tijdens snelle runs - maar het gat met de wereldkampioenen lijkt maar niet kleiner te worden.

"Ik zou liegen als ik zou zeggen dat het niet frustrerend is om te zien hoe groot het gat met Mercedes is", begint Christian Horner, teambaas van Red Bull Racing. "We weten dat dit circuit Mercedes goed ligt en ze zijn dan ook ontzettend snel. We kunnen nu niet veel meer doen dan de druk vol op de ketel houden om ze zo onder druk te zetten."

Beste kwalificatie voor Red Bull Racing sinds 2016

Ondanks dat het gat met Mercedes niet kleiner lijkt te worden, scoorde Max Verstappen de derde plaats, het beste resultaat sinds 2016. "Het gat naar Mercedes is iets waar we op blijven focussen, we zijn niet van plan om op welke manier dan ook op te geven", voegt Horner toe. "Max deed geweldig werk en zette de RB16 op de tweede startrij en dat is feitelijk ons beste resultaat sinds 2016. Onze racepace is beter, dus hopelijk kunnen we maximaliseren in het behalen van punten."

Door: Ries Boogert

0 reacties
Om te reageren heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
Volgende F1 Grand Prix
Spanje
vrijdag 14 augustus 2020
11:00 - 12:30Eerste vrije training
15:00 - 16:30Tweede vrije training
zaterdag 15 augustus 2020
12:00 - 13:00Derde vrije training
15:00 - 16:00Kwalificatie
zondag 16 augustus 2020
15:10 - 17:10Race
Meer GP Spanje
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op deze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen lezen.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of wordt het toch weer Lewis Hamilton, of misschien toch een ander? Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.