Horner: "Hamilton zit in een nieuwe fase van zijn carrière"

Horner: "Hamilton zit in een nieuwe fase van zijn carrière"
©Mercedes F1

Lewis Hamilton gaat een poging ondernemen om in 2020 zijn zevende Formule 1-wereldtitel binnen te hengelen. Of de Brit daarin gaat slagen hangt van meerdere factoren af, maar een ding staat vast: In 2020 kan Hamilton meer weerstand verwachten dan in 2019.

Hamilton (35) had bij het winnen van zijn zesde wereldtitel enkele momenten in het seizoen waaruit opgemaakt kan worden dat hij het de afgelopen jaren te makkelijk heeft gehad of dat zijn leeftijd wel degelijk een rol gaat spelen. Het kwam vooral tot uiting in Hongarije, waar Hamilton de hele race polesitter Max Verstappen moest najagen, om er uiteindelijk in de eindfase van de race met de zege van door te gaan. Na de race was de Britse Mercedes-coureur overduidelijk flink vermoeid geraakt van zijn jacht op en strijd met Verstappen.

Lewis Hamilton hoeft het niet te doen voor de miljoenen, die hij jaarlijks op zijn bankrekening mag bijschrijven. De veganist laat zich ook inspireren en motiveren door een andere factor. Dat is wat Christian Horner vermoedt. De Britse teambaas licht toe: "Ik denk Hamilton in een nieuwe fase van zijn carrière is beland en dat hij zich nog steeds heel graag wil met de jongere generatie wil meten. Voor de Formule 1 vind ik het fantastisch dat die dynamiek er is tussen de jongere coureurs, de uitdagers en enkele van de oudere jongens, die de 'experts' zijn en alle trucs kennen", laat Christian Horner - die vorige week al liet weten dat hij hoopt dat er in 2020 een driestrijd om de wereldtitel ontstaat - optekenen door Corriere dello Sport.

Om onder andere Charles Leclerc en Max Verstappen, vertelt Horner dat hij erg gecharmeerd van de nieuwe generatie coureurs die een bepalende rol in de sport gaan spelen. "Van tijd tot tijd komt er een lichting van talenten boven drijven, en ik denk dat dat nu het geval is. Ik denk dat de dynamiek tussen Max en Leclerc erg opwindend is", aldus Horner tegenover FormulaPassion.

Nieuwe F1-bolides 2020: Klik hier om de agenda te bekijken met onthullingen van de nieuwe F1-bolides.

0 reacties
Om te reageren heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op deze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen lezen.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of wordt het toch weer Lewis Hamilton, of misschien toch een ander? Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.