Het zat Valtteri Bottas niet mee op vrijdag: "Morgen beter"

Valtteri Bottas stond in de eerste vrije training voor de Grand Prix van Hongarije met lege handen. De krachtbron van zijn W10 haperde en het team besloot om zijn krachtbron te wisselen met een reserve versie in zijn poule.

Het zat Valtteri Bottas niet mee op vrijdag: "Morgen beter"
© Mercedes F1

"Valtteri had een elektrisch gerelateerd probleem met zijn motor, dus hebben we hem meteen naar binnen laten komen om zijn reserve motor te plaatsen. Als resultaat kon hij in de ochtendsessie niet veel van betekenis doen", aldus Mercedes race-engineer Andrew Shovlin.

Valtteri Bottas hoopt dat hij zaterdag meer tijd krijgt om zich voor te bereiden op de kwalificatie en de race op zondag. "Tijdens VT1 kreeg ik problemen met de motor, ik verloor vermogen. De motor ging in safety modus, dus ik moest terug naar de pits, daar werd besloten om de motor te wisselen voor VT2", aldus Bottas.

"Tijdens de middagsessie hoopten we op meer tracktime, maar door de weersomstandigheden kon ik maar drie serieuze ronden rijden op de droge baan en later nog een paar toen de baan nat was. Een positief iets is dat de auto goed voelde tijdens de ronden die ik wel kon rijden. Ik kijk er naar uit om zaterdag mijn raceweekend wel goed te starten", aldus de Fin. "Morgen beter."

Formule 1 podcast GP Hongarije - Max start vanaf pole, een mooi gevecht met Lewis

Iedereen moet op het puntje van zijn stoel hebben gezeten tijdens de GP van Hongarije. Wat een race!
Klik, beluister en GENIET