Het steigerende paard zakt door zijn hoeven in Melbourne

De teleurstelling van de tifosi is enorm te noemen na een deceptie gedurende de Australische Grand Prix. Gisteren was het gat al zo groot tijdens de kwalificatie, maar naast Mercedes reed ook Verstappen namens Red Bull Honda de Italianen helemaal zoek. Vettel werd vierde voor zijn teamgenoot Charles Leclerc die zijn eerste race reed voor de Scuderia.

Het steigerende paard zakt door zijn hoeven in Melbourne
©Ferrari F1

"We zijn niet tevreden met de performance van auto gedurende dit hele weekend", vertelt kopman Sebastian Vettel. "De reden waarom ik zo langzaam was in de race heeft voornamelijk te maken met het feit dat de auto te weinig grip had met de medium-banden. We hebben als team zijnde nog behoorlijk wat punten weten te scoren aangezien we vierde en vijfde werden, maar dit was zeker niet het resultaat wat we wilden behalen na de wintertests. De komende dagen zullen we de data gaan bestuderen tot in detail om zo goed mogelijk voor de dag te komen in Bahrein wat niet lang op zich laat wachten. Ik heb er vertrouwen in dat als we de data hebben bestudeerd, we een beter beeld zullen hebben van de problemen van vandaag. Echter, de resultaten van vandaag waren alles wat erin zat", aldus de viervoudig wereldkampioen.

Teamgenoot Charles Leclerc uit Monaco kende ook geen lekkere eerste race. De jonge coureur maakte dit weekend zijn debuut voor de Italianen. "Ik had een goede start en wist Verstappen meteen te passeren waarna ik al langs Sebastian zat. Sebastian was ondertussen in gevecht met een Mercedes en duwde mij met de wielen in het gras waardoor Max mij weer terug wist te pakken. In het begin voelde de auto ook niet echt goed waardoor ik een foutje maakte in de eerste bocht wat veel tijd kostte. We besloten dat we met de hardste banden de race zouden gaan vervolgen waarna de bolide een stuk beter aanvoelde. Ik kon steeds beter pushen en zat dicht achter Sebastian, maar het team wilde dat ik achter hem bleef aangezien we niet meer in de top 3 konden eindigen".

"We zullen nu gaan werken met de engineers om te leren waarom we niet zo sterk waren vandaag. We hebben wel een hoop punten mee naar huis weten te nemen ondanks de lastige race", aldus Leclerc.

Welkom bij MotorsportZ. Wij brengen je dagelijks het laatste Formule 1- en Max Verstappen nieuws. Daarnaast houden we je ook op de hoogte over:

Copyright© 2016-2019 - Niets van deze website mag zonder nadrukkelijke schriftelijke toestemming kopieerd worden of elders dan op het domein motorsportz.nl gebruikt worden.