"Na een zeer slechte start en eerste ronde lagen we al op onze rug", aldus Abiteboul. "we probeerden met een agressieve strategie bij Nico terug te komen. We haalden hem vroeg naar binnen, ondanks dat we daar niet zo voor zijn. Dat resulteerde dat hij in verkeer bleef steken. Zijn poging om punten te scoren en zijn plek veilig te stellen liep op niets uit en pakte ook verkeerd uit voor de banden. Uit veiligheid moesten we hem daardoor een 2e stop laten maken." En dat betekende dat Nico totaal uit het zicht van de punten weer de baan op kwam. Abiteboul was ook ontevreden over Jolyon. "Jolyon lag achter Nico voordat hij twee keer zijn auto verloor in een spin waardoor hij posities verloor. Dat én de 2e stop van Nico veroorzaakte de slechte resultaten. We zullen de nodige maatregelen nemen om in Japan dit tekort aan presteren te voorkomen." Daarmee was Abiteboul niet lovend over het team het afgelopen weekend.
Palmer geeft ook toe dat de start niet geweldig was maar dat hij Nico wel kon volgen. "Ik had een paar goede acties met inhalen, maar daarna verloor ik de auto en ik weet echt niet waarom. Het kwam als een verrassing maar we verloren er wel de race door." Ook Nico is kort van stof en duidelijk 'not amused'. "Het was een zeer teleurstellende zondag met een start die niet goed was. We wonnen weer een paar posities, zaten in moeilijke situaties en vast in het verkeer. Ik heb twee keer de kans gehad om plekken te winnen, maar ik vond de snelheid en het potentieel van de auto niet. Dat is jammer. Volgend weekend beter."