Helmut Marko verklaart: "Ferrari reed met vol vermogen"

Helmut Marko vermoedt dat Ferrari gisteren de motoren op vol vermogen heeft gezet, om zo te voorkomen dat iedereen denkt dat ze vals spelen.

Helmut Marko verklaart: "Ferrari reed met vol vermogen"
© Pirelli

Tijdens de tweede vrije training waren het de twee Ferrari's die in Brazilië de tijdenlijst aanvoerden. Maar daar heeft Red Bull-sportadviseur Helmut Marko wel een verklaring voor. Volgens de Oostenrijker heeft Ferrari de motoren van Sebastian Vettel en Charles Leclerc op vol vermogen gezet.

Naast de snelste rondetijden van het Ferrari-duo, was het ook opvallend dat Ferrari weer de hoogste topsnelheden laat registreren. Op basis van GPS-data stelde Red Bull Racing vast dat de Ferrari's op het rechte stuk ongeveer 0,7 seconde sneller waren dan de Red Bulls. Mercedes moest zelfs 0,8 seconde prijsgeven op het rechte stuk in São Paulo.

Daar waar Mercedes genuanceerd blijft en denkt dat Ferrari vrijdag met erg weinig downforce reed, hakt Helmut Marko met de botte bijl. Tegenover Auto Motor und Sport beweert hij dat Ferrari in de tweede vrije training met vol vermogen heeft gereden, om zo verdenkingen van sjoemelen uit de weg te ruimen.

"Als ik het voor het zeggen had bij Ferrari, zou ik alles op alles zetten om bij de concurrentie weg te rijden op de rechte stukken. Anders denkt iedereen dat ze foefjes toepassen. Ik ben benieuwd wat het op zaterdag wordt", aldus Marko.

Formule 1 kalender 2020: Download nu alvast de F1-kalender van 2020 in je mobiel, tablet en/of online-agenda. Helemaal GRATIS!

Formule 1 podcast

GP Abu Dhabi 2019 - Nabeschouwing: Hamilton en Verstappen sluiten jaar in stijl af.
Klik en beluister

Volgende F1 Grand Prix
GP Australië
vrijdag 13 maart 2020
02:00 - 03:30Eerste vrije training
06:00 - 07:30Tweede vrije training
zaterdag 14 maart 2020
04:00 - 05:00Derde vrije training
07:00 - 08:00Kwalificatie
zondag 15 maart 2020
06:10 - 08:10Race
Welkom bij MotorsportZ. Wij brengen je dagelijks het laatste Formule 1- en Max Verstappen nieuws. Daarnaast houden we je ook op de hoogte over:

Copyright© 2016-2019 - Niets van deze website mag zonder nadrukkelijke schriftelijke toestemming kopieerd worden of elders dan op het domein motorsportz.nl gebruikt worden.