
Daarmee probeert Red Bull twee jaar af te snoepen van de bestaande plannen van F1. En daar zijn de F1-teams van Ferrari en Renault het absoluut niet mee eens. In Italië en Frankrijk zijn ze al bezig met de ontwikkelingen van de nieuwe motor voor 2022. Dus vreemd is de weerstand van Ferrari en Renault niet.
Red Bull wil met Ferrari en Renault tot een compromis komen. Daarvoor zijn ideeën uitgewisseld en een van de ideeën is om de motorontwikkeling niet na 2021, maar aan het begin van 2022 te bevriezen. Maar dan heeft Red Bull wel de steun nodig van Honda Racing F1. Red Bull zal proberen de samenwerking met Honda iets op te rekken, en ook na 2021 voor te zetten. Om daarover te onderhandelen reist Red Bull-adviseur Helmut Marko volgende week naar Tokio.
"De onderhandelingen gaan door, we willen tot een compromis komen. Ferrari en Renault gaan iets veranderen aan de motoren, wat inhoudt dat de ontwikkeling niet eind 2021, maar begin 2022 bevroren zal worden", zei Marko aan Kronen Zeitung. "Het proces is in gang gezet. Ik denk dat er reden tot optimisme is."
Wordt vervolgd.