Helmut Marko: "Ik denk dat het er meer dan vijf moeten worden"

Helmut Marko: "Ik denk dat het er meer dan vijf moeten worden"
© Getty Images/Red Bull Contentpool

Max Verstappen wil in 2020 wereldkampioen worden en Red Bull-Honda heeft daar alles op ingezet. Om wereldkampioen te worden dient de Nederlander in ieder geval meer dan vijf Formule 1-races te winnen. Dat is ook precies wat Red Bull's Helmut Marko gesteld heeft.

Vorig jaar ging Red Bull-sportadviseur Helmut Marko de mist in met zijn voorspelling over het aantal zeges van Red Bull Racing. De Oostenrijker zei dat Red Bull met vijf zeges aan de haal zou gaan, het bleef bij drie. Red Bull wil in 2020 de eerste wereldtitel voor Max Verstappen binnenslepen en daarvoor zijn absoluut meer dan vijf overwinningen nodig.

En dat stelt de zesenzeventigjarige Oostenrijker dan ook. In gesprek met Motorsport.com laat Marko weten dat hij verwacht - ook al wil hij zich niet laten vastpinnen op een genoemd aantal - dat er meer dan vijf overwinningen ten deel moeten vallen aan Red Bull Racing.

"Ik wil mij niet op een concreet getal vastpinnen, maar ik denk dat het er meer dan vijf moeten worden", aldus Marko, die zelf ook weet dat er meer dan vijf overwinningen nodig zijn om het wereldkampioenschap binnen te hengelen. In die context moet de uitspraak van Helmut Marko niet gezien worden als een voorspelling, maar als een vaststelling.

Vorig jaar pakte Max Verstappen drie overwinningen en eindigde hij als derde in het kampioenschap, net als Red Bull Racing, die ook in 2019 Ferrari voor zich moest dulden. Max Verstappen maakte in 2019 zijn beste Formule 1-seizoen ooit mee.

Naar verwachting - volgens Duitse media - zal de Red Bull RB16 op woensdag 12 februari het daglicht zien. Maar dat is nog niet officieel door het team uit Milton Keynes bevestigd.

Nieuwe F1-bolides 2020: Klik hier om de agenda te bekijken met onthullingen van de nieuwe F1-bolides.

0 reacties
Om te reageren heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op deze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen lezen.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of wordt het toch weer Lewis Hamilton, of misschien toch een ander? Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.