VT127 nov - 12:00
VT227 nov - 16:00
VT328 nov - 13:00
QUALI28 nov - 15:00
RACE29 nov - 15:10

Heidfeld pleit voor landgenoot: "ik zou inzetten op Nico"

Heidfeld pleit voor landgenoot: "ik zou inzetten op Nico"
© Racing Point

De positie van Alexander Albon is al weken, zo niet maanden onderwerp van discussie. Maar vooral sinds de Grand Prix van de Eifel steken de suggesties de kop meer dan ooit op. Voorlopig krijgt Albon nog het vertrouwen van de Red Bull-teamleiding, maar hij heeft nog zes races om zich te bewijzen.

Terwijl Albon naast Max Verstappen zijn hoofd boven water probeert te houden en hij de teamleiding van Red Bull er van probeert te overtuigen waarom ze ook in 2021 hem moeten hebben, beraadt de Britse Oostenrijkse renstal zich over een eventuele opvolger van de Britse Thai. Dr. Helmut Marko heeft twee weken geleden al te kennen gegeven dat Sergio Pérez en Nico Hülkenberg op zijn lijstje staan.

Ondanks dat Sergio Pérez, die dit jaar voor het laatst in actie komt voor Racing Point en volgend jaar zonder stoeltje zit, statistisch de betere papieren heeft, lijken steeds meer mensen hun voorkeur voor Nico Hülkenberg uit te spreken. De Duitser zou volgens velen de meest geschikte opvolger van Alex Albon zijn. Dat vindt ook voormalig Formule 1-coureur Nick Heidfeld.

Heidfeld ziet in zijn landgenoot precies de goede coureur voor Red Bull Racing. "Bij Red Bull zijn ze niet op zoek naar een coureur die Verstappen kan verslaan", zei Heidfeld tegen Sky Deutschland. "Pérez of Hülkenberg zal de tweede viool spelen en hij moet consistent presteren. Als je het mij zou vragen dan zou ik inzetten op Nico [Hülkenberg]."

Volgens velen en ook Heidfeld zijn er niet veel coureurs op de wereld die Max Verstappen de baas kunnen. En volgens hem is Red Bull ook niet op zoek naar een coureur die de Nederlander het vuur aan de schenen zal leggen. "Natuurlijk zou het mooi zijn als hij het tegen Max kan opnemen, maar ik denk niet dat er momenteel veel mensen op de aarde rondlopen die hem aankunnen. Maar Nico kan absoluut aan de verwachtingen voldoen", aldus Heidfeld.

Ik denk niet dat er op dit moment veel mensen op de planeet zijn die hem aankunnen.

"Natuurlijk zou ik blij zijn als hij tegen Max zou kunnen strijden, maar ik denk niet dat er op dit moment veel mensen op de planeet zijn die hem aankunnen. Maar Nico kan 100 procent aan de verwachtingen voldoen. Bij sommige andere teams zou hij de nummer 1 zijn, maar bij Red Bull is hij de perfecte nummer 2."

Voor het eind van het 2020-seizoen heeft Red Bull nog een paar belangrijke beslissingen te nemen. Niet alleen de tweede coureur naast Verstappen houdt de teamleiding bezig, maar ook met het vertrek van motorleverancier Honda heeft men de handen vol.

Door: Ries Boogert

0 reacties
Om mee te praten heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
Peiling
Albon erin of eruit: Wie zit er in 2021 naast Verstappen in een RB16b of RB17?
Volgende F1 Grand Prix
Bahrein
vrijdag 27 november 2020
12:00 - 13:30Eerste vrije training
16:00 - 17:30Tweede vrije training
zaterdag 28 november 2020
13:00 - 14:00Derde vrije training
15:00 - 16:00Kwalificatie
zondag 29 november 2020
15:10 - 17:10Race
Meer GP Bahrein
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste F1-nieuws en Max Verstappen nieuws. Bezoek onze website regelmatig en blijf op de hoogte over Max Verstappen en de Formule 1.

Dat Max Verstappen in 2020 geen wereldkampioen wordt is inmiddels wel duidelijk. Maar de Nederlander is de enige die het de Mercedes-coureurs moeilijk kan maken. Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.