VT1uitslag
VT2 3 jul - 15:00
VT3 4 jul - 12:00
QUALI 4 jul - 15:00
RACE 5 jul - 15:10

Hattrick op Red Bull Ring boeit Verstappen niet: "Ik wil kampioen worden"

Hattrick op Red Bull Ring boeit Verstappen niet: "Ik wil kampioen worden"
© Getty Images/Red Bull Contentpool

Nog twee nachtjes slapen en dan is het eindelijk zover. Dan begint het Formule 1-seizoen 2020 en niemand wil nog langer wachten en datzelfde geldt voor Max Verstappen, die dit jaar voor zijn eerste wereldtitel wil gaan.

Max Verstappen heeft de langste stop sinds zijn kartperiode meegemaakt. Na het uitstel en later het afstel van de Australische Grand Prix stond de Formule 1 bijna vier maanden stil en werd er niet gereden. Aanstaand weekend is het weer zover. Dan wordt het Formule 1-seizoen geopend op de Red Bull Ring in Spielberg, Oostenrijk.

Mercedes domineert de Formule 1 als zes jaar op rij, nadat Red Bull Racing vier jaar [2010, 2011, 2012 en 2013] lang de sport aanvoerde. Dat weet Max Verstappen als geen ander. "Mercedes is nog altijd het te kloppen team", zei Verstappen op de website van de sport. "Zij domineren de sport al enkele jaren en ze zijn nog steeds erg sterk. Ze zullen moeilijk te verslaan zijn, maar als team hebben we afgelopen seizoen veel geleerd en ik denk echt dat we sterker zijn geworden."

"Er komen dit seizoen een aantal goede races, dus ik zal natuurlijk proberen om het gat dicht te rijden en hopelijk kunnen we het hen moeilijk maken", vervolgt Verstappen, die zich ook realiseert dat het geen appeltje-eitje wordt om de Duitse renstal van de troon te stoten. "Het zal een uitdaging zijn om ze te verslaan. Maar een ding weet ik zeker: we zullen er alles aan doen om ervoor te vechten."

De eerste twee races van 2020 worden verreden op het thuiscircuit van Red Bull, de werkgever van Verstappen. Het circuit in Spielberg ligt Verstappen erg goed en hij heeft de kans om dit jaar een hattrick te scoren, maar of Verstappen daartoe in staat is, het maakt hem niets uit. "Ik win liever het kampioenschap!", gaat hij verder. "Ik denk niet na over een hattrick, het belangrijkste voor mij een om een ​​competitieve auto te hebben en mijn uiterste best te doen om maximaal te scoren."

"Ik zie mezelf niet als favoriet, want als je naar de baan kijkt, is het niet eens ons beste circuit. Vorig jaar was het natuurlijk erg warm. We wisten de motor goed af te koelen, maar ik denk dat Mercedes opnieuw sterk zal zijn en wie weet waar Ferrari zal zijn. Dus nee, het gaat weer een keiharde en zware strijd worden om de race te winnen", sluit Verstappen af.

Door: Ries Boogert

0 reacties
Om te reageren heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op deze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen lezen.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of wordt het toch weer Lewis Hamilton, of misschien toch een ander? Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.