Hamilton wil Bottas ook na 2019 als teamgenoot hebben

Lewis Hamilton heeft te kennen gegeven dat hij zijn huidige teamgenoot Valtteri Bottas ook na 2019 graag als teamgenoot ziet staan. Feitelijk moet Bottas vrezen voor zijn positie bij de Duitse renstal, zo zijn de geruchten, en reservecoureur Esteban Ocon staat al te trappelen om Bottas te vervangen.

Hamilton wil Bottas ook na 2019 als teamgenoot hebben
©Mercedes F1

Valtteri Bottas had het in 2018 niet gemakkelijk en in de overgang naar 2019 waren er geregeld geruchten over positie van de Finse Mercedes-coureur. Ook zijn persoonlijke sponsor liet hem vallen.

Bottas heeft zich geen moment zorgen gemaakt. Dat hij door velen niet wordt gezien als coureurs zoals Hamilton, Vettel of zelfs Leclerc interesseert de Fin totaal niet. "Dat maakt voor mij niets uit. Ik geef niets om wat anderen over mij zeggen, ik weet er niet eens van", aldus Bottas.

"Er wordt altijd gepraat, maar ik ben niet van plan om er ook maar een druppel energie in te steken. Ik wil me alleen richten op mijn prestaties dit jaar en de zaken die er iets toe doen", voegt Bottas nog toe.

Wat Lewis Hamilton betreft, die zit niet te wachten op een switch binnen het Mercedes-team. Hij ziet liever dat Bottas blijft, als dat de hoog aangeschreven Esteban Ocon de plaats van zijn huidige teamgenoot inneemt.

"Continuïteit is het enige wat werkt", laat Hamilton weten tegenover de aanwezige pers in Melbourne. "We gaan geweldig samen [hij en Bottas] en ik denk dat wij het als rijderspaar erg goed doen en er is geen enkele reden om daarin verandering te brengen."

"Als het niet kapot is, moet je het ook niet proberen te herstellen", voegt de vijfvoudig wereldkampioen nog toe.

Formule 1 podcast

GP van Japan - Het weekend van Verstappen in Hondaland: was het een drama, een ramp, een afgang of een verschrikking? Plus, Verstappen en Red Bull: is er nog wel een toekomst samen? Detail: Max Verstappen na zomerstop 31 punten, Alexander Albon 48 punten.
Klik en beluister

Volgende F1 Grand Prix
Mexico
vrijdag 25 oktober 2019
17:00 - 18:30Eerste vrije training
21:00 - 22:30Tweede vrije training
zaterdag 26 oktober 2019
17:00 - 18:00Derde vrije training
20:00 - 21:00Kwalificatie
zondag 27 oktober 2019
20:10 - 22:10Race