Hamilton wast handen in onschuld: "Er was niets aan de hand"

Max Verstappen en Lewis Hamilton hadden tijdens de kwalificatie in Austin, tijdens Q2 een ongezellig samenzijn. In bocht 19 kwam het bijna tot een touché. Verstappen beklaagde zich over de boardradio en na de kwalificatie, maar Hamilton was zijn handen in onschuld.

Hamilton wast handen in onschuld: "Er was niets aan de hand"
© Mercedes F1

Max Verstappen sprak zaterdag zijn ontevredenheid uit over het incident tussen hem en Lewis Hamilton. Maar volgens Hamilton was er niets aan de hand en de Mercedes-coureur vond het incident op zich ook "best grappig".

Volgens de regerend wereldkampioen, die het vorige week - in de eerste bocht in Mexico-Stad - ook al aan de stok had met Verstappen, "was er helemaal niets aan de hand."

"Ik probeerde mijn banden gewoon op temperatuur te houden, maar dat werd lastig omdat iedereen zo langzaam reed", verklaart hij aan GPUpdate.net. Volgens Max Verstappen is de actie van Hamilton ook in strijd met een ongeschreven regel - je behoudt je positie bij het aanzetten voor een vliegende ronde - maar ook daar is Hamilton het niet mee eens.

"Er bestaat helemaal niet zo'n regel dat je de volgorde van het moment moet aanhouden. Ik ben gewoon doorgereden, maar goed: toen begon hij ineens met mij te racen. Ach, dat was op zich nog best grappig..."

Formule 1 podcast

GP Verenigde Staten - Lewis Hamilton moest nog even wachten maar afgelopen weekend was het dan zover. In week 44, tevens het startnummer van Lewis Hamilton, pakte hij zijn zesde wereldtitel.
Klik en beluister

Volgende F1 Grand Prix
Brazilië
vrijdag 15 november 2019
15:00 - 16:30Eerste vrije training
19:00 - 20:30Tweede vrije training
zaterdag 16 november 2019
16:00 - 17:00Derde vrije training
19:00 - 20:00Kwalificatie
zondag 17 november 2019
18:10 - 20:10Race
Welkom bij MotorsportZ. Wij brengen je dagelijks het laatste Formule 1- en Max Verstappen nieuws. Daarnaast houden we je ook op de hoogte over:

Copyright© 2016-2019 - Niets van deze website mag zonder nadrukkelijke schriftelijke toestemming kopieerd worden of elders dan op het domein motorsportz.nl gebruikt worden.