Hamilton test positief op COVID19 en komt niet in actie in Sakhir

Lewis Hamilton komt niet in actie tijdens de GP van Sakhir nadat hij positief testte op COVID19. Het team van Mercedes moet nu op zoek naar een vervanger voor de zevenvoudig wereldkampioen.

Hamilton test positief op COVID19 en komt niet in actie in Sakhir
© Mercedes F1

Maandag werd Lewis Hamilton wakker met COVID19-gerelateerde symptomen. De Brit liet zich testen en de test kwam positief terug. Ook de hertest was positief. Het blijkt nu dat een persoon, waarmee Hamilton voor het GP-weekend in Bahrein contact had, ook positief is getest op het ziekmakende virus.

Lewis Hamilton is de derde F1-coureur die dit seizoen positief test op COVID19, na Sergio Pérez op Silverstone en Lance Stroll in Duitsland.

Lees hieronder verder

Mercedes is nog op zoek naar een vervanger. Hamilton zit nu in zelfisolatie en heeft een negatieve test nodig voordat hij mag terugkeren naar de paddock, daarom is het ook nog de vraag of hij wel in actie kan komen in Abu Dhabi.

"Ik vind het heel erg jammer om niet mee te kunnen doen aan de race, maar het belangrijkste voor mij is om het protocol en het advies van de doktoren te volgen, en om niemand anders te besmetten. Ik heb het geluk dat ik me goed voel en dat mijn symptomen mild zijn - ik zal mijn best doen om mijn gezondheid te behouden en in goede conditie te blijven", aldus de zevenvoudig wereldkampioen op Instagram.

Tot slot heeft Hamilton nog een boodschap voor iedereen: "Zorg alsjeblieft voor jezelf! Je kunt niet voorzichtig genoeg zijn. In deze turbulente tijd is het belangrijk om voor jezelf en de mensen om je heen te zorgen. Laten we vooral positief blijven!"

Volgens de eerste geruchten hoopt het Formule 1-team van Mercedes erop om George Russell een kans te geven om voor de zevenvoudig wereldkampioen in te vallen, maar dan moet Williams F1 zich wel flexibel opstellen. Als het F1-team van Williams Russell niet wil uitlenen, zal Mercedes terugvallen op Stoffel Vandoorne.

Wordt vervolgd.

Gerelateerde onderwerpen Formule 1CoronavirusCOVID19F1 GP SakhirF1 GP Sakhir 2020F1 nieuws 2020Formule 1 2020George RussellLewis HamiltonMercedes F1Stoffel Vandoorne
F1 Grand Prix 2021
Up Next
Bahrein
vrijdag 26 maart
Eerste vrije training
12:00 - 13:30
Tweede vrije training
16:00 - 17:30
zaterdag 27 maart
Derde vrije training
13:00 - 14:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
zondag 28 maart
Race
16:10 - 18:10
Meer Bahrein GP Volledige F1-kalender
Meer Formule 1 nieuws
MotorsportZ
MotorsportZ is een onafhankelijk platform waar sinds 2016 racenieuws wordt gepubliceerd. We schrijven over Formule 1, IndyCar en andere raceklassen.
Formule 1
MotorsportZ publiceert dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Bezoek onze website regelmatig en blijf op de hoogte over Max Verstappen en de Formule 1.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
IndyCar Series
Op MotorsportZ wordt ook geschreven over Rinus VeeKay die in 2021 opnieuw in de IndyCar Series uitkomt voor het team van Ed Carpenter Racing.
Andere raceklassen

Naast F1 en Indy wordt er op MotorsportZ ook aandacht geschonken aan andere raceklassen. Formule 2, Formule 3, W-series, DTM, WEC en dergelijken.