Hamilton stopt voorlopig niet: "Ik voel me fitter en jonger dan ooit"

Hamilton stopt voorlopig niet: "Ik voel me fitter en jonger dan ooit"
© Mercedes F1

Lewis Hamilton gaat in 2020 proberen zijn zevende wereldtitel te winnen en daarmee het record van Michael Schumacher evenaren. Of het hem gaat lukken? Aan zijn motivatie ligt het in ieder geval niet.

Lewis Hamilton werd eerder deze maand 35 jaar en is daarmee een van de oudste Formule 1-coureurs van het veld. De enige die ouder is is Alfa Romeo-coureur Kimi Räikkönen, die in oktober de 41 jaar aantikt. Maar de Mercedes-coureur is niet van plan te stoppen, met wat hij nog steeds als een grote uitdaging ziet: Het racen in de Formule 1.

In gesprek met GQ Hype laat de zesvoudig Formule 1-wereldkampioen weten dat hij zich nog niet oud voelt en de Formule 1 als een grote uitdaging ziet. "Nee, ik zou Kimi [Räikkönen] moeten betalen om [in F1] te blijven, zodat ik niet de oudste ben", steekt Hamilton lollig van wal. "Gelukkig, ik denk dat hij [Kimi Räikkönen] zal blijven doorgaan en doorgaan. Ik voel me helemaal niet oud. Ik voel me jonger dan ooit. Ik voel me fit, fitter dan ooit. Alles gaat beter, met de ervaring die ik heb. Ik denk zelfs niet dat het moeilijker is om in vorm te blijven, ook al weet ik best dat dat op een gegeven moment onvermijdelijk is."

Hamilton waarschuwde kortgeleden de concurrentie, waaronder Red Bull-coureur Max Verstappen dat hij meer dan ooit klaar is voor het aankomende seizoen. Met "Ik zal een machine zijn", liet hij niets aan de verbeelding over. "Ik ben over het algemeen een competitief persoon. Ik hou van wat ik doe", gaat Hamilton verder. "In Formule 1 is de techniek altijd geavanceerd. Je wordt constant uitgedaagd. Nadat ik het [laatste] kampioenschap won nam ik vrij kort daarna alweer contact op met [race engineer] Bono, om aantekeningen te maken over dingen die we kunnen verbeteren", voegt hij toe.

"Sommige dingen waren vorig jaar niet tiptop in orde, dus het gaat erom dat we ook dat soort zaken tackelen, het anders te benaderen. Er zijn bepaalde gebieden kun je je altijd verbeteren. Als het allemaal perfect zou zijn, zou je iedere race winnen, waarschijnlijk makkelijk. Maar 2019 verliep redelijk consistent, maar er waren ook ups and downs. We willen altijd meer uit de kwalificatie - in het bijzonder - en de banden beter leren begrijpen, meer uit de techniek halen. En al die jonge leeuwen [Verstappen en Leclerc] verschijnen [in de sport] en het wordt feller en feller. Dus je moet twee keer zo hard werden", aldus Hamilton.

De Britse zesvoudig wereldkampioen Formule 1 is voorlopig niet van plan te stoppen, dus we kunnen ons de komende jaren opmaken voor nog veel spannende F1-seizoenen. Na Formule 1, zo geeft Hamilton zelf aan, staat een carrière in Hollywood op zijn bucketlist.

Nieuwe F1-bolides 2020: Klik hier om de agenda te bekijken met onthullingen van de nieuwe F1-bolides.

0 reacties
Om te reageren heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op deze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen lezen.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of wordt het toch weer Lewis Hamilton, of misschien toch een ander? Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.