Hamilton richt pijlen op Verstappen: "Praten naast de baan teken van zwakte"

Hamilton richt pijlen op Verstappen: "Praten naast de baan teken van zwakte"
© Mercedes F1

Lewis Hamilton stapte vandaag voor het eerst in zijn nieuwe F1-bolide, de Mercedes W11, die op het circuit van Silverstone een shakedown krijgt. De Brit sprak voorafgaand aan de shakedown over het huidige seizoen, en reageerde min of meer op de opmerking van Max Verstappen, die vorige week zei dat Lewis Hamilton 'Erg goed is, maar zeker niet God is'.

De mentale oorlogsvoering tussen de Formule 1-coureur is begonnen. Max Verstappen waarschuwde - in de ogen van velen - zijn grootste concurrent, Lewis Hamilton, met de opmerking dat de Brit goed is, maar hij niet God is en dus te verslaan. Hamilton reageert op zijn beurt met: "Ik vind het allemaal grappig om te lezen. Maar ik bewaar het 'praten' liever voor op de baan. Daarbuiten zie ik het meer als een zwakte", aldus de Brit op Youtube. Met deze opmerking spreekt Hamilton zichzelf een beetje tegen, want juist ná de Grand Prix van Mexico in 2019 klaagde de Mercedes-coureur over de 'agressieve' rijstijl van Verstappen, terwijl hij juist uit zijn was gestapt.

Een ding staat vast: Lewis Hamilton krijgt in 2020, als het aan Valtteri Bottas, Max Verstappen en Charles Leclerc ligt, zeker niet cadeau. Als de verwachtingen dat de teams dit seizoen dichter bij elkaar zitten, kan het wel eens een heel spannend en vooral zwaar seizoen worden voor de zesvoudig wereldkampioen, die dit jaar het record van zeven wereldtitels wil evenaren. Het record staat al jarenlang nog steeds op naam van F1-legende Michael Schumacher.

Door: Ries Boogert

2 reacties
Om te reageren heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
Maxi2020 @ 16 feb, 00:40 #28
Jammeren op de baan is een teken van zwakte.
Mozes Kriebel @ 16 feb, 09:14 #29
Ach, natuurlijk. Het psychologische spelletje tussen de coureurs is weer begonnen. Ik kijk erg uit naar de kwalificatie in Melbourne.🙂
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op deze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen lezen.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of wordt het toch weer Lewis Hamilton, of misschien toch een ander? Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.