Hamilton redelijk tevreden: "De balans voelde meteen goed"

Het Formule 1-team van Mercedes heeft het ondanks de regen op Hungaroring voor elkaar gekregen om zowel short- als longruns te rijden. En dat is knap te noemen aangezien Valtteri Bottas de eerste training moest uitzitten en het tijdens de tweede training redelijk lang regende.

Hamilton redelijk tevreden: "De balans voelde meteen goed"
© Mercedes F1

Een andere uitdaging was er voor Lewis Hamilton. De Brit was vorige week in het GP-weekend in Duitsland niet honderd procent in orde. Maar daarvan was vrijdag niet veel meer te merken. Tijdens de eerste vrije training klokte Hamilton de snelste tijd en in VT2 eindigde hij op de derde plek van de tijdenlijst, en dat ondanks dat hij op de harde banden reed.

Daarom is Hamilton redelijk tevreden over het verloop van de sessies op vrijdag in Hongarije. "VT1 was een goede sessie. Nadat ik me vorige week niet helemaal oké voelde wilde ik weer goed voelen voordat ik aan dit weekend begon", aldus Hamilton. "De balans van de auto voelde meteen vanaf het begin goed aan."

"We hebben hier en daar tussen de twee sessies wat wijzigingen aangebracht, maar helaas konden we die niet goed uitproberen", vervolgt Hamilton. "In de middag heb ik enkele ronden gereden op de harde banden, toen moesten we stoppen omdat het begon te regenen en we weten haast zeker dat het zondag droog blijft, dus was het irrelevant om door te gaan op een natte baan."

"De omstandigheden waren listig. In de pitstraat en op tv zag het er droog uit, maar in werkelijkheid was het overal flink aan het regenen. De baan is bovendien behoorlijk donker, dus je kon niet goed zien waar het nat was of iets droger was."

Formule 1 podcast

GP Brazilië 2019 - Voorbeschouwing: Pakt Max Verstappen een Braziliaanse zege?
Klik en beluister

Volgende F1 Grand Prix
Brazilië
vrijdag 15 november 2019
Uitslag VT1Eerste vrije training
Uitslag VT2Tweede vrije training
zaterdag 16 november 2019
16:00 - 17:00Derde vrije training
19:00 - 20:00Kwalificatie
zondag 17 november 2019
18:10 - 20:10Race
Welkom bij MotorsportZ. Wij brengen je dagelijks het laatste Formule 1- en Max Verstappen nieuws. Daarnaast houden we je ook op de hoogte over:

Copyright© 2016-2019 - Niets van deze website mag zonder nadrukkelijke schriftelijke toestemming kopieerd worden of elders dan op het domein motorsportz.nl gebruikt worden.