Hamilton reageert op speculaties: "Geen symptomen en sport tweemaal daags"

Hamilton reageert op speculaties: "Geen symptomen en sport tweemaal daags"
© Mercedes F1

Lewis Hamilton werd eerder deze week in verband gebracht met het COVID-19-virus. De Brit was begin maart tijdens een evenement in contact geweest met twee personen die later positief werden getest op het coronavirus. De zesvoudig wereldkampioen heeft via sociale media laten weten dat het helemaal goed met hem gaat.

Lewis Hamilton was op 3 maart te gast bij een liefdadigheidsevenement in Londen. Daar ontmoette hij de inmiddels positief geteste Sophie Grégoire Trudeau, de vrouw van de 23e premier van Canada, Justin Trudeau en de Britse acteur Idris Elba. Intussen is duidelijk geworden dat Hamilton in zelfisolatie is gegaan, niet omdat hij iets mankeerde, maar uit voorzorg.

"Er gingen wat speculaties rond over mijn gezondheid", begint Hamilton vanuit zelfisolatie. "Ik wil jullie laten weten dat ik me goed voel. Ik ben gezond en sport tweemaal daags. Ik heb het voor de zekerheid nog bij de dokter gecontroleerd en gevraagd of een test noodzakelijk was. Maar tests zijn schaars en er zijn mensen die een test harder nodig hebben dan ik. Helemaal, omdat ik geen symptomen vertoon."

Hamilton laat verder weten dat hij feitelijk al sinds het afgeblazen GP-weekend in Australië alleen is geweest en niet in contact is geweest met anderen. "Ik heb mezelf afgezonderd van alles en iedereen, eigenlijk al sinds vorige week vrijdag. Verder houd ik voldoende afstand tot anderen. Laten we met zijn allen positief blijven, sociale afstand houden en indien noodzakelijk in zelfisolatie gaan", aldus Hamilton.

Door: Ries Boogert

0 reacties
Om te reageren heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op deze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen lezen.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of wordt het toch weer Lewis Hamilton, of misschien toch een ander? Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.