Hamilton over Verstappen: "En daar was hij ineens"

Nadat Sebastian Vettel met technische problemen het strijdtoneel in Japan moest verlaten was dat geen teken voor Lewis Hamilton dat hij de teugels kon laten vieren. De Brit moest vooral in de tweede helft van de race op Suzuka vol aan de bak om Red Bull-coureur Max Verstappen van zich af te houden.

Hamilton over Verstappen: "En daar was hij ineens"
©Getty Images / Red Bull Contentpool

"In het eerste deel van de race had ik alles redelijk goed onder controle", aldus Lewis Hamilton. "Maar de tweede helft van de race was een ander verhaal. De banden, de balans van de wagen en veel verkeer slokte veel tijd op."

"Toen met de Virtual Safety Car werd ingetrokken en we weer van start gingen kreeg ik de temperatuur niet snel genoeg in de banden en daardoor kreeg ik last van onderstuur. En toen was hij [Verstappen] daar ineens. Ik zag in mijn spiegels dat hij erg dichtbij was. Ik ben er erg dankbaar voor dat ik geen foutjes heb gemaakt en dat de wagen het goed deed, daar ben ik erg trots op", aldus Hamilton tegenover Sky Sports F1.

Max Verstappen bleef na de race echter wel realistisch en toonde zich zeer sportief. "Ik had Lewis [Hamilton, red.] nooit in kunnen halen en ik kon alleen maar dichterbij komen doordat hij [Hamilton] in verkeer terecht kwam."

Formule 1 podcast GP Hongarije - Max start vanaf pole, een mooi gevecht met Lewis

Iedereen moet op het puntje van zijn stoel hebben gezeten tijdens de GP van Hongarije. Wat een race!
Klik, beluister en GENIET