GP Steiermark

Hamilton: "Moesten van de kerbstones afblijven en de auto thuisbrengen"

Het Formule 1-team van Mercedes wist zondag ook de tweede race van het verkorte seizoen in 2020 te winnen. Regerend wereldkampioen Lewis Hamilton kwam als eerste over de streep nadat hij op de zaterdag ook al de pole had veroverd. Tijdens de Grand Prix van Steiermark – zoals de tweede race op de Red Bull Ring heette – was de Duitse ploeg van Toto Wolff onverslaanbaar. Max Verstappen leek lang beslag te gaan leggen op de tweede plaats, maar Valtteri Bottas was in de slotfase van de race beduidend sneller.

Hamilton: "Moesten van de kerbstones afblijven en de auto thuisbrengen"
Mercedes F1

“Dit is een van mijn mindere circuits, daarom ben ik dan ook erg blij met de prestaties van vandaag”, vertelt een enthousiaste Lewis Hamilton. “Het voelt als een lange tijd sinds de laatste race van vorig jaar en vandaag was een grote stap voorwaarts na een lastig eerste weekend (vorige week). “Het team heeft geweldig werk geleverd met de strategie waarna we alleen de boel onder controle moesten zien te houden. We moesten de kerbstones vermijden en de auto naar huis brengen”.

Snelste raceronde ronde lukte Hamilton niet

“Op het einde probeerde ik nog de snelste raceronde te rijden, maar mijn medium-banden waren 40 ronden oud. Het was dus erg lastig tegenover iemand met verse banden. Ik wil graag iedereen binnen het team enorm bedanken en dus ook de mensen in de fabrieken die tevens geweldig werk hebben verricht. Ik denk dat het makkelijk is om onze focus en vastberadenheid te verliezen, maar dat heb ik nog nooit gezien bij dit team. We hebben nog een lange weg te gaan en het is voor iedereen een uitdaging, maar dit is zeker een stap voorwaarts”, aldus de zesvoudig wereldkampioen.

Bottas van P4 naar tweede plek

Als vierde startende, wist ik dat vandaag alles in het teken zou staan van het beperken van de schade en dat hebben we zoveel mogelijk gedaan vandaag”, verklaart Bottas na afloop. Gisteren was geen ideale dag voor mij en daarom scoorde ik vandaag geen 25 punten, maar we hebben wel een hoop punten binnengehaald. De auto presteerde goed en ik leid nog steeds het kampioenschap.  Dat is dus ook weer meegenomen. Ik had een leuk gevecht met Max (Verstappen), maar ik had wat meer snelheid op het einde nadat we langer doorgingen tijdens de eerste stint om zo in de slotfase de beste banden te hebben. Close racing is altijd erg leuk en het was goed dat de inhaalactie lukte. De eerste races waren bemoedigend, ik kijk dan ook uit naar komend weekend”, aldus Valtteri Bottas.

Nu is het afwachten hoe de situatie op de Hongaroring is. Deze race wordt aanstaand weekend verreden. De eerste vrije training voor de Grand Prix van Hongarije begint vrijdag 17 juli om 11:00 uur 's morgens Nederlandse tijd.

Gerelateerde onderwerpen Formule 1F1 GP OostenrijkF1 GP Oostenrijk (2) 2020Formule 1 2020Lewis HamiltonMercedes F1Valtteri Bottas
Net binnen
Lees meer racenieuws
F1 Grand Prix 2021
Up Next
Bahrein
vrijdag 26 maart
Eerste vrije training
12:30 - 13:30
Tweede vrije training
16:00 - 17:00
zaterdag 27 maart
Derde vrije training
13:00 - 14:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
zondag 28 maart
Race
17:00 - 19:00
Meer Bahrein GP Volledige F1-kalender
Meer Formule 1 nieuws
MotorsportZ
MotorsportZ is een onafhankelijk platform waar sinds 2016 racenieuws wordt gepubliceerd. We schrijven over Formule 1, IndyCar en andere raceklassen.
Formule 1
MotorsportZ publiceert dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Bezoek onze website regelmatig en blijf op de hoogte over Max Verstappen en de Formule 1.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
IndyCar Series
Op MotorsportZ wordt ook geschreven over Rinus VeeKay die in 2021 opnieuw in de IndyCar Series uitkomt voor het team van Ed Carpenter Racing.
Andere raceklassen

Naast F1 en Indy wordt er op MotorsportZ ook aandacht geschonken aan andere raceklassen. Formule 2, Formule 3, W-series, DTM, WEC en dergelijken.