Hamilton kent redelijke vrijdag: "Op zoek naar juiste balans"

Lewis Hamilton kende geen vlekkeloze start van het Franse GP-weekend. Nadat de Brit in de eerste training als eerste op de tijdenlijst stond moest hij het in de tweede training doen met de tweede plek, achter zijn teamgenoot Valtteri Bottas.

Hamilton kent redelijke vrijdag: "Op zoek naar juiste balans"
© Mercedes F1

Lewis Hamilton maakte in de tweede vrije training in het Franse Le Castellet enkele zeldzame foutjes. Naar eigen zeggen kwam dat door onbalans en doordat de banden niet makkelijk op temperatuur kwamen, dit laatste ondanks dat Mercedes naar verluidt voordeel zou hebben van de nieuwe banden van Pirelli.

"In de tweede vrije training kon ik geen superronde rijden. In bocht 3 kreeg ik plotseling last van overstuur, wat ik gelukkig kon opvangen", aldus Hamilton. "Vervolgens kreeg ik wat probleempjes met de motor en moest ik de pits in."

Toch is de Brit redelijk tevreden over het verloop van de vrijdagsessies in Frankrijk. "Al et al was mijn snelheid erg goed. We moeten nu op zoek naar de juiste balans. Het was zeker geen slechte start van het raceweekend."

De banden zijn nog wel een dingetje volgens Hamilton. "We hadden last van te weinig grip. We hebben het nog niet voor elkaar gekregen om de softbanden - tijdens een kwalificatieronde - op het juiste moment op de goede temperatuur te krijgen. Wanneer we in racetrim rijden zijn de banden wel goed op temperatuur te krijgen."

Lewis Hamilton denkt overigens ook dat de softs niet echt geschikt materiaal zijn voor de race. Daarvoor zouden ze te snel slijten. "De medium- en harde banden gaan veel langer mee", aldus de Brit.

Teamgenoot Valtteri Bottas had zijn zaakjes iets beter voor elkaar en snoepte tijdens de tweede training de eerste positie op de tijdenlijst af van de vijfvoudig wereldkampioen.

Formule 1 podcast

GP van Japan - Het weekend van Verstappen in Hondaland: was het een drama, een ramp, een afgang of een verschrikking? Plus, Verstappen en Red Bull: is er nog wel een toekomst samen? Detail: Max Verstappen na zomerstop 31 punten, Alexander Albon 48 punten.
Klik en beluister

Volgende F1 Grand Prix
Mexico
vrijdag 25 oktober 2019
17:00 - 18:30Eerste vrije training
21:00 - 22:30Tweede vrije training
zaterdag 26 oktober 2019
17:00 - 18:00Derde vrije training
20:00 - 21:00Kwalificatie
zondag 27 oktober 2019
20:10 - 22:10Race