Hamilton: "Ik weet niet hoe we dit hebben gedaan vandaag"

Lewis Hamilton pakte zaterdagmiddag zijn 87ste poleposition op Hockenheimring. Het was aan het begin van de zaterdag nog maar de vraag of de Brit tijdens de kwalificatie kon aantreden, omdat hij zich 's morgens helemaal niet oké voelde. Alleen daarom al een fantastisch resultaat voor de vijfvoudig wereldkampioen.

Hamilton: "Ik weet niet hoe we dit hebben gedaan vandaag"
© Pirelli F1 Media

Vlak na het behalen van de poleposition klonk er vanuit het team over de boardradio van Lewis Hamilton. "Lewis, je blijft ons met je prestaties verbazen", aldus Mercedes-teambaas Toto Wolff.

Maar ook Lewis Hamilton was redelijk verbaasd over zijn eigen prestatie en het behalen van zijn zoveelste poleposition. "Ik weet niet hoe we dit hebben gedaan vandaag. Het is een behoorlijk belangrijke race voor ons en de tweede thuisrace dit jaar. 125 jaar [in de motorsport] is ongelooflijk", steekt Hamilton vlak na de kwalificatie van wal.

Ferrari was vanaf vrijdag al het te kloppen team en toen eerst Sebastian Vettel moest opgeven en vervolgens ook Charles Leclerc niet verder kwam dan het bereiken van Q3, leek er was rust te komen binnen het Mercedes-team. "Ze waren het hele weekend snel, terwijl wij upgrades hebben meegenomen. De wagen voelt erg goed, maar Ferrari reed op een ander level", aldus Hamilton, die voor de race van morgen een beter uitgangspunt heeft dan vorig jaar toen hij vanaf P14 aan de race begon en won.

Formule 1 podcast GP Hongarije - Max start vanaf pole, een mooi gevecht met Lewis

Iedereen moet op het puntje van zijn stoel hebben gezeten tijdens de GP van Hongarije. Wat een race!
Klik, beluister en GENIET