Hamilton hoopvol: "bochten waar we wat terug kunnen pakken"

De resultaten van de vrije trainingen op vrijdag hebben wereldkampioen Lewis Hamilton gunstig gestemd. Ook al is Ferrari bloedsnel, toch denkt de Britse Mercedes-coureur dat er mogelijkheden zijn op Monza.

Hamilton hoopvol: "bochten waar we wat terug kunnen pakken"
© Pirelli F1 Media

De verregende sessies op de vrijdag bieden geen garantie voor de kwalificatie en de startpositie van Lewis Hamilton. Maar toch is de Brit positief over zijn kansen in de kwalificatie. "Het is een vrij zinloze training in de regen omdat je eigenlijk alleen maar risico’s neemt en het nauwelijks iets oplevert. Je leert er dus niet veel van", aldus Hamilton op vrijdag.

"Er is sinds de vorige race niet veel veranderd. Zij [Ferrari] zijn vrij snel in een rechte lijn, terwijl wij denk ik vrij sterk zijn in de racesnelheid. Maar eigenlijk zitten we wat dichterbij waar het gaat om de snelheid over één rondje."

En dat biedt mogelijkheden voor de kwalificatie, zegt Hamilton: "Het is zeker verrassend. Ik had geen idee wat ik van dit weekend moest denken. Ik had verwacht dat zij snel zouden zijn op het rechte stuk en dat zijn ze ook, maar er zijn genoeg bochten waar we wat terug kunnen pakken."

Zaterdagmiddag om 15:00 uur gaat de kwalificatie voor de Italiaanse Grand Prix van start.

Formule 1 podcast

Grand Prix Italië - Wat een race wat een race. Max moest achteraan starten en verremde zich voor de chicane. We hebben een mooi gevecht gezien tussen Leclerc en Hamilton die ronde lang met elkaar in gevecht waren.
Klik, beluister en GENIET