Hamilton genoot van respectvolle strijd met Verstappen

Lewis Hamilton moest alle zeilen bij zetten om Max Verstappen opzij te zetten om de Grand Prix van Hongarije te winnen. De wereldkampioen heeft genoten van de strijd op de baan met Max Verstappen.

Hamilton genoot van respectvolle strijd met Verstappen
© Getty Images/Red Bull Contentpool

Hamilton laat weten dat hij het belangrijk vindt dat er wederzijds respect is tussen twee coureurs die om de zege knokken. Max Verstappen, die vanaf de start tot aan ronde 67 de race op Hungaroring leidde, moest zich uiteindelijk gewonnen geven. Zijn banden waren zo goed als op en Mercedes kon een gewaagde strategie - met hulp van het langzame Ferrari - met succes uitvoeren.

"Er is voor een racer eerlijk gezegd geen beter gevoel dan dat. Zeker als je het tegen een heel sterke tegenstander en een geweldige rijder opneemt zoals Max. Het is belangrijk om het respect tussen ons te zien. Het rijgedrag was echt respectvol en ik hoop dat dat zo verdergaat", laat Hamilton door Motorsport.com optekenen.

Nadat Max Verstappen de zege in de Oostenrijkse Grand Prix wist op te eisen is er sprake van meer concurrentie voor Mercedes. Niet alleen Ferrari, maar ook Red Bull Racing begint op de deur te kloppen van de Duitse formatie. En dat is iets wat Lewis Hamilton zegt toe te juichen.

"Ik ben heel blij dat, zeker na een periode waarin iedereen zo negatief was over de sport, Red Bull een grote stap vooruit heeft gemaakt en we nu een gevecht hebben. Het lijkt erop dat dat ook zo zal blijven. Ik denk dat Ferrari ook weer zal meedoen op lange circuits als Spa en Monza, waar ze snel zijn op de rechte lijn. Daar zullen ze heel sterk zijn."

Formule 1 podcast GP Hongarije - Max start vanaf pole, een mooi gevecht met Lewis

Iedereen moet op het puntje van zijn stoel hebben gezeten tijdens de GP van Hongarije. Wat een race!
Klik, beluister en GENIET