Hamilton gaat de simulator in: "Alle middelen benutten"

Hamilton gaat de simulator in: "Alle middelen benutten"
© Mercedes F1

Als straks het Formule 1-seizoen op 5 juli van start gaat in Oostenrijk, hebben de coureurs ruim vier maanden niet in hun F1-bolide gezeten. Het zal voor alle coureurs dus even wennen zijn, als ze vanuit stilstand weer op hoge snelheid snelle beslissingen moeten nemen.

GP-seizoen moet het jaar worden waarin Lewis Hamilton het recordaantal van zeven wereldtitels, wat nog steeds op naam staat van Michael Schumacher, wil behalen. "Ik hoop dat ik beter terugkeer", zei Hamilton in een video van Mercedes AMG F1. "Op vrijdag voor de vrije training stappen we waarschijnlijk allemaal 'roestig' in de auto."

Hamilton gaat verder: "Het zal interessant worden om te zien of we een vliegende start kunnen maken. Ik heb met Bono [Peter Bonnington] en James [Vowles] om een plan uit te werken." Daarbij laat de regerend wereldkampioen geen middel onbenut, zo blijkt. Als voorbereiding op het aanstaande Formule 1-seizoen, wat sinds 13 maart uitgesteld is, gaat Lewis Hamilton plaatsnemen in de simulator van Mercedes. Dat werkje wordt normaal gesproken overgelaten aan de Belg Stoffel Vandoorne.

"We moeten geen enkel middel onbenut laten en alle beschikbare tools, zoals bijvoorbeeld racesimulaties, gebruiken", meent Hamilton. "Ik zal waarschijnlijk ook in de simulator stappen, en dat is iets wat ik niet graag doe. Maar we moeten er alles aan doen om er zeker van te zijn dat we vanaf de eerste race een vliegende start maken en klaar zijn, alsof we geen enkele race hebben gemist", besluit de wereldkampioen.

Door: Ries Boogert

0 reacties
Om te reageren heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op deze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen lezen.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of wordt het toch weer Lewis Hamilton, of misschien toch een ander? Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.