Hamilton denkt dat Ricciardo beter bij Red Bull kan blijven

Lewis Hamilton denkt dat Daniel Ricciardo het moet overwegen om gewoon bij Red Bull Racing te blijven. Het contract wat de Australiër heeft met Red Bull loopt eind 2018 af en hij is in de media al in verband gebracht met Ferrari en Mercedes.

Hamilton denkt dat Ricciardo beter bij Red Bull kan blijven
©Getty Images / Red Bull Racing

"Ik heb even met hem [Ricciardo] gepraat", zei Hamilton na de race in Monaco. "Ik liet hem weten dat hij het erg goed bezig is. Iedereen weet wie zijn teamgenoot (Max Verstappen) is en hoeveel meer hij betaalt wordt, maar Ricciardo is meer consistent, maakt minder auto's kapot en is sneller dan hem", aldus Lewis Hamilton.

"Hij is een van de topcoureurs. Ik weet zeker dat hij goede opties heeft, dus dat betekent Red Bull, Mercedes en Ferrari", voegt de Brit toe.

Lewis Hamilton zegt dat het onwaarschijnlijk is dat Ricciardo naar Mercedes verkast. De geruchten dat Valtteri Bottas door Mercedes behouden blijft worden steeds sterker.

"En als je naar Ferrari kijkt, ik denk dat Kimi nog wel wil blijven. Hij doet het dit jaar goed en vertoont voorlopig nog geen tekenen van ouderdom."

"Red Bull is een goed team voor hem [Daniel Ricciardo]. Op een gegeven moment krijgen ze vanzelf een competitieve motor en zullen ze het gat met ons [Mercedes] verder verkleinen. En dat zou geweldig zijn", aldus Lewis Hamilton.

Formule 1 podcast

Grand Prix Singapore - Lucas Degen, Jeroen Demmendaal, Jeroen Scholte en Charrel Jalving blikken vooruit op de aanstaande Grand Prix, die van Singapore op het Marina Bay Street stratencircuit. We hebben het over de crashgate, de startcrash Verstappen met Ferrari’s en Verstappen says NO!
Klik, beluister en GENIET