'Een van de moeilijkste races'

Hamilton dankbaar: "Verleggen onze grenzen en geven nooit op"

Er zal volgens Lewis Hamilton van alles en zelfs nog wel meer voor nodig zijn om voor Red Bull te blijven. De conclusie trok de zevenvoudig wereldkampioen na het nipt winnen van de GP van Bahrein.

Hamilton dankbaar: "Verleggen onze grenzen en geven nooit op"
© Mercedes F1

Nadat Red Bull een monster weekend beleefde waarbij Verstappen elke vrije training topte en hij pole-position pakte, kwam de Nederlander ietwat tekort om uiteindelijk de eerste F1-race van 2021 te zegevieren.

Een vroege pitstop van Hamilton gooide roet in het eten van de Red Bull-coureur.

Hamilton wisselde van de medium band naar de harde en kwam al snel aan de leiding van de race. Na een lange stint op een andere set harde banden kreeg Verstappen Hamilton in het DRS-vizier, maar de Mercedes-coureur wist hem voor te blijven.

In de slotfase van de race hengelde Verstappen zijn rivaal binnen en haalde hem voor bocht 4 in. Uitkomend in bocht 4 ging Verstappen te wijd en met vier wielen over de tracklimits heen. Zijn team adviseerde hem daarom de positie terug te geven.

Na afloop van de race vertelde Hamilton dat Verstappen het momenteel uitmuntend doet. "Er is dus van alles en meer voor nodig om dit soort prestaties neer te zetten. We houden van de uitdaging, ik hou van de uitdaging, ik hou nog steeds van wat ik doe", aldus Hamilton voor de camera.

Hamilton dacht eerst dat hij verwachtte om zes á acht tiende per ronde te verliezen op Verstappen. Dat is uiteindelijk dus niet gebeurd. Hij bedankte zijn team voor het werk wat ze hebben verricht, voorafgaand van het seizoen om de auto te verbeteren.

"Ze hebben het hele weekend geweldige prestaties geleverd, dus er zou iets heel speciaals voor nodig zijn", zei Hamilton. "Het was een van de moeilijkste races die ik in tijden heb gehad, dus ik ben er echt dankbaar voor en enorm dankbaar voor het personeel in de fabriek. Maar natuurlijk ook op de mensen die hier op het circuit werken. We verleggen continu onze grenzen en geven nooit op, zelf als het minder gaat."

Gerelateerde onderwerpen Formule 1F1 GP Bahrein 2021F1 nieuws 2021Formule 1 2021Lewis HamiltonMax VerstappenMercedes F1Red Bull F1
Net binnen
Lees meer racenieuws
F1 Grand Prix 2021
Up Next
Emilia-Romagna
vrijdag 16 april
Eerste vrije training
11:00 - 12:00
Tweede vrije training
14:30 - 15:30
zaterdag 17 april
Derde vrije training
11:00 - 12:00
Kwalificatie
14:00 - 15:00
zondag 18 april
Race
15:00 - 17:00
Meer Emilia-Romagna GP Volledige F1-kalender
Meer Formule 1 nieuws
MotorsportZ
MotorsportZ is een onafhankelijk platform waar sinds 2016 racenieuws wordt gepubliceerd. We schrijven over Formule 1, IndyCar en andere raceklassen.
Formule 1
MotorsportZ publiceert dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Bezoek onze website regelmatig en blijf op de hoogte over Max Verstappen en de Formule 1.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
IndyCar Series
Op MotorsportZ wordt ook geschreven over Rinus VeeKay die in 2021 opnieuw in de IndyCar Series uitkomt voor het team van Ed Carpenter Racing.
Andere raceklassen

Naast F1 en Indy wordt er op MotorsportZ ook aandacht geschonken aan andere raceklassen. Formule 2, Formule 3, W-series, DTM, WEC en dergelijken.