Hamilton: "Als we denken dat we gaan verliezen, zijn we verloren"
©Mercedes AMG F1

Hamilton: "Als we denken dat we gaan verliezen, zijn we verloren"

14 jun 2018 - 06:38
Ries Boogert

Lewis Hamilton gelooft niet dat Mercedes nog langer de referentie is in de Formule 1, ondanks dat het Mercedes-team nog wel bij de constructeurs aan de leiding gaat.

Sinds de start van het 2018-seizoen lijkt Mercedes terrein te hebben verloren ten opzichte van de concurrentie. De Duitse formatie vertoont geen tekenen van superioriteit meer, zoals dat de afgelopen vier jaar het geval was.

Mercedes stelde motorupgrade uit

Terwijl alle andere motorleveranciers met een motorupgrade naar Canada kwamen moest Mercedes aankondigen dat ze de upgrade uit zouden stellen. Op de testbank bleek namelijk dat de betrouwbaarheid niet de vereiste standaard behaalde. Dit terwijl Circuit Gilles Villeneuve een circuit is waar veel motorvermogen een belangrijke factor is.

"Vorig jaar hadden we de beste auto en ik denk dat we [in Canada] het beste er uit hebben gehaald", aldus Lewis Hamilton.

Ook al heeft Mercedes niet meer de overhand, de verschillen zijn minimaal. "Het zit allemaal erg dicht bij elkaar", vervolgt Hamilton. "Red Bull mengt zich af en toe in het gevecht en Ferrari is tot nu toe het meest consistente team geweest, maar we hebben nog veel races voor de boeg."

Ondanks de tegenvallers zegt de viervoudig wereldkampioen wel dat hij zijn team volledig vertrouwt. "Ik denk dat we [het kampioenschap] kunnen winnen, ik heb het volste vertrouwen in alle teamleden en zal van mijn kant alles geven."

"Als we denken dat we gaan verliezen, dan zijn we al verloren. Waar we ook staan, ik kijk naar een coureur en zeg niet dat ik niet kan winnen. Ik denk erover na hoe ik hem kan verslaan en hoe ik mezelf kan verbeteren."

Mooie woorden van Lewis Hamilton, maar hoe kan het zo zijn dat Valtteri Bottas als tweede uit de kwalificatie rolde en als tweede de race in Canada afsloot. Dit terwijl Lewis Hamilton genoegen moest nemen met de vijfde plek? Kortom, Valtteri Bottas heeft vorige week een super prestatie neergezet.

DELEN
Meer nieuws
ZIGGO SPORT F1
Word Ziggo-abonnee en volg alle F1-sessies, dus ook alle vrije trainingen, zonder etxra kosten. Surf direct naar Meer Met Ziggo, word abonnee en scoor meteen een waardebon van BOL.com.
MEEST GELEZEN
18 mrt. 05:02 - F1
Horner weet nog niet wat hij van Bahrein moet verwachten
17 mrt. 19:13 - F1
Het steigerende paard zakt door zijn hoeven in Melbourne
17 mrt. 20:17 - F1
Geen best weekend voor Williams F1, maar ook positieven
19 mrt. 05:03 - F1
Opinie: Slaat Red Bull Racing met Honda een nieuwe bladzijde om?
18 mrt. 04:47 - F1
Carlos Sainz jr: "Ik raakte in 2017 mijn Red Bull-ticket kwijt"
ZIGGO SPORT F1
Word Ziggo-abonnee en volg alle F1-sessies, dus ook alle vrije trainingen, zonder etxra kosten. Surf direct naar Meer Met Ziggo, word abonnee en scoor meteen een waardebon van BOL.com.
MEER Formule 1
Vandaag 20:20
Volgens Max Verstappen is inhalen nog steeds moeilijk
Vandaag 20:18
F1-circuit Silverstone krijgt wederom nieuwe asfaltlaag
19 mrt. 05:03
Opinie: Slaat Red Bull Racing met Honda een nieuwe bladzijde om?
19 mrt. 04:00
'Ontwerp voorvleugel SF90 oorzaak voor grip tekort op vooras'
18 mrt. 16:18
Sebastian Vettel moet het ontgelden in de Italiaanse media