Haas F1 start in Groot-Brittannië vanuit de achterhoede

Haas F1 en dan met name Kevin Magnussen, stelde teleur tijdens de kwalificatie van de GP van Groot-Brittannië. De Deense Formule 1 coureur struikelde in Q1 op een 16e plaats door een fout in zijn laatste snelle ronde.

Haas F1 start in Groot-Brittannië vanuit de achterhoede
© Haas F1

Romain Grosjean verraste vriend en vijand door Q1 overtuigend te overleven. Hij struikelde wel in Q2 op een 14e plek. Hij klaagde over de banden en begreep niet dat ze totaal anders reageerden dan in Q1.

Het onderlinge kwalificatieduel is nu 6-4 in het voordeel van 'The Viking' uit Denemarken. De teambaas van Haas F1 zal niet blij zijn met P14 en P16 Dat betekent opnieuw achteraan en vanuit het middenveld starten én dus ook de eerste ronde overleven. Maar aan de andere kant kan het zondagmiddag niet veel slechter gaan tijdens de race, zoals in Oostenrijk het geval was.

"Ik zat goed, het voelde goed, de auto deed wat hij moest doen in de vrije training. Maar in de kwalificatie kreeg ik de voorbanden niet goed aan het werk en had ik veel onderstuur", aldus Magnussen. "Het was vreemd dat er zoveel verschil zat tussen de kwalificatie en de vrije training. Maar we gaan doen wat we kunnen doen morgen. Het is geen ideale startplaats en we moeten de plekken goed gaan maken."

Romain Grosjean, die vrijdag met een Haas VF-19 met de specificaties uit het begin van dit GP-seizoen begon is dus sneller dan zijn teamgenoot die met de laatste specificaties rijdt. De Fransman deed het beter dan zijn Deense teamgenoot en start zondagmiddag vanaf de veertiende startpositie. Misschien was het verstandig geweest als het team Grosjean eerder zijn zin hadden gegeven, dan waren ze misschien al verder geweest. Maar eerst moet nog blijken dat Grosjean ook sneller is in de race, want dat is waar de Amerikaanse formatie tijdens de afgelopen twee GP-weekenden op een of andere manier niet weet te scoren.

Welkom bij MotorsportZ. Wij brengen je dagelijks het laatste Formule 1- en Max Verstappen nieuws. Daarnaast houden we je ook op de hoogte over:

Copyright© 2016-2019 - Niets van deze website mag zonder nadrukkelijke schriftelijke toestemming kopieerd worden of elders dan op het domein motorsportz.nl gebruikt worden.