Haas F1 na 'nederlaag': "We hebben geen idee waardoor het komt"

Het Oostenrijkse GP-weekend begon redelijk goed voor het Haas F1 Team. Ondanks dat Romain Grosjean tijdens de kwalificatie in Q2 bleef steken, kon Kevin Magnussen wel doorstoten naar de laatste tien. De Deen kwalificeerde zich op P5. In de race kwam het er niet meer uit. Grosjean moest genoegen nemen met P16 en Magnussen zakte zelfs af naar de voorlaatste positie P19.

Haas F1 na 'nederlaag': "We hebben geen idee waardoor het komt"
© Haas F1

Na een gridstraf voor het wisselen van de versnellingsbak werd hij vijf plaatsen teruggezet, maar dat mocht de pret niet deren. "We beginnen in de punten", aldus Magnussen verheugd na de kwalificatie. Maar in de race was het een ander verhaal.

"We hadden totaal geen snelheid in de race. Het is bijzonder teleurstellend na zo'n positieve zaterdag", aldus Magnussen na het vallen van de finishvlag. "Het is frustrerend en erg vreemd. Niets werkte en ik voelde me echt hulpeloos. Het is echt erg verwarrend", aldus Magnussen terneergeslagen.

Ook teambaas Guenther Steiner kon er met de pet niet bij. "Een teleurstellende race, dat mag duidelijk zijn. Zo rondrijden is bijzonder op een negatieve manier geweldig. Na als vijfde gekwalificeerd te hebben en dan zo racen, ik kan er momenteel niets anders van maken", aldus Steiner.

De teambaas van de Amerikaanse formatie heeft eerder vorige week laten weten dat het team nooit op zal geven. "We blijven er aan werken en proberen te begrijpen waarom dit resultaat ons steeds overkomt. Op dit moment hebben we geen enkel idee waardoor het komt, we hebben echt geen idee."

Formule 1 podcast

Grand Prix Singapore - Lucas Degen, Jeroen Demmendaal, Jeroen Scholte en Charrel Jalving blikken vooruit op de aanstaande Grand Prix, die van Singapore op het Marina Bay Street stratencircuit. We hebben het over de crashgate, de startcrash Verstappen met Ferrari’s en Verstappen says NO!
Klik, beluister en GENIET