Guenther Steiner zit na Frankrijk met z'n handen in het haar

Het Formule 1 team van Haas heeft het slechtste GP-weekend ooit meegemaakt. Zo heeft teambaas Guenther Steiner  laten weten. De in Italië geboren Amerikaan is radeloos. Echter is hij niet van plan om op te geven, maar hij heeft niet direct een antwoord op de problemen.

Guenther Steiner zit na Frankrijk met z'n handen in het haar
© Haas F1

Kevin Magnussen en Romain Grosjean konden op Paul Ricard nog geen deuk in een pakje boter slaan. Terwijl Kevin Magnussen als zeventiende eindigde en alleen de Williams-rijders achter zich wist te houden, gooide thuisrijder Romain Grosjean de handdoek in ronde 47 in de ring. Om de krachtbron te sparen besloot het team hem naar binnen te halen.

In Canada was ook al geen geweldig weekend voor de Haas-rijders. Maar Frankrijk spant wat slechte GP-weekenden betreft de kroon en staat bij Steiner met stip op 1.

"In de vier jaar dat we meedoen was dit denk ik al met al ons ergste weekend", aldus Steiner tegenover Motorsport.com. "In de race hadden we het zwaar en ik weet niet waarom. Het is bizar dat we met dezelfde wagen die goed genoeg was om ons te kwalificeren op de zevende en achtste plek in de eerste race, en de zesde in Monte Carlo, hier ineens bijna laatste zijn. Vraag me niet hoe het komt, want ik heb geen idee. Het is in ieder geval een grote teleurstelling, want dat we in deze situatie verzeild zijn geraakt en niet weten hoe is het ergste van alles", aldus Steiner.

Momenteel lijkt het moreel binnen het team op knappen te staan. Steiner neemt de verantwoordelijkheid op zich om te voorkomen dat het team in een dip terecht komt. "Voor mij is het de uitdaging, weliswaar een vervelende, om ons hieruit te krijgen. Ben je gedeprimeerd dan geef je het op, iets wat wij nooit zullen doen", aldus Steiner stellig.

Het aankomend GP-weekend in Oostenrijk zal het mogelijk niet anders worden voor de Amerikaanse renstal. Op de Red Bull Ring in Spielberg worden de zelfde banden gebruikt als afgelopen weekend in Frankrijk. En de Haas-rijders hebben de grootst mogelijke moeite om de banden op het juiste moment op bedrijfstemperatuur te krijgen. Daarnaast worden de banden haast opgevreten door het asfalt.

Formule 1 podcast

Grand Prix Singapore - Lucas Degen, Jeroen Demmendaal, Jeroen Scholte en Charrel Jalving blikken vooruit op de aanstaande Grand Prix, die van Singapore op het Marina Bay Street stratencircuit. We hebben het over de crashgate, de startcrash Verstappen met Ferrari’s en Verstappen says NO!
Klik, beluister en GENIET