VT1 4 dec - 14:30
VT2 4 dec - 18:30
VT3 5 dec - 15:00
QUALI 5 dec - 18:00
RACE 6 dec - 18:10

Grote kans dat Mercedes op Imola de zevende wereldtitel op rij scoort

Grote kans dat Mercedes op Imola de zevende wereldtitel op rij scoort
© Mercedes F1

Mercedes AMG F1 heeft een uniek record in handen: Zes wereldtitels op rij. Sinds 2014 domineert de Duits Britse renstal de Formule 1. De kans dat het merk met de ster er in Imola zeven wereldtitels van maakt is erg groot.

Ook al durft Toto Wolff er nog niet aan te denken, de kans dat Mercedes de zevende wereldtitel op rij al in Imola opstrijkt is erg groot. Als Red Bull Racing dit weekend geen 34 punten meer scoort dan Mercedes is de zevende titel een feit. En gezien dat dat voor het laatst gebeurde in 2016, toen Nico Rosberg en Lewis Hamilton elkaar uitschakelde in de eerste ronde, en Max Verstappen zijn eerste F1-overwinning pakte, moeten we de statistieken onder ogen zien.

Zoals gezegd durft Toto Wolff nog niet te denken aan de zevende wereldtitel, zo voorzichtig als hij altijd lijkt te zijn. "Ik kan niet genieten van wat er nog niet is gebeurd. Je kunt zeggen dat de kans om de constructeurstitel dit weekend te winnen 99,9% is, maar we zullen ons pas echt verheugen als we dat bereiken", zei Wolff gisteren (vrijdag) in Imola.

"Ik ben er trots op dat ons team zeven jaar op rij het beste team is gebleven. Ik herinner me hoe we in 2014 binnen het team ruzie maakten over welke doelen we onszelf konden stellen. Het klonk dat het winnen van het kampioenschap een fantastische prestatie zou zijn. Maar als iemand toen had gezegd dat ons team zeven constructeurstitels zou winnen, zouden we die persoon naar de dokter hebben doorverwezen!", grapt Wolff.

Natuurlijk kan Toto Wolff uitstekend rekenen en inschatten. "Ja, we staan ​​op het punt om voor de zevende keer de beste te worden bij de teams, maar totdat het punt is bepaald, is er nog geen zwevend gevoel van triomf. Misschien zullen we het binnenkort voelen."

0 reacties
Om mee te praten heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
Peiling
Albon erin of eruit: Wie zit er in 2021 naast Verstappen in een RB16b of RB17?
Volgende F1 Grand Prix
Sakhir
vrijdag 04 december 2020
14:30 - 16:00Eerste vrije training
18:30 - 20:00Tweede vrije training
zaterdag 05 december 2020
15:00 - 16:00Derde vrije training
18:00 - 19:00Kwalificatie
zondag 06 december 2020
18:10 - 20:10Race
Meer GP Sakhir
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste F1-nieuws en Max Verstappen nieuws. Bezoek onze website regelmatig en blijf op de hoogte over Max Verstappen en de Formule 1.

Dat Max Verstappen in 2020 geen wereldkampioen wordt is inmiddels wel duidelijk. Maar de Nederlander is de enige die het de Mercedes-coureurs moeilijk kan maken. Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.