Grosjean verdedigt zich en krijgt bijval van zijn vrouw

Grosjean verdedigt zich en krijgt bijval van zijn vrouw
© Haas F1

Romain Grosjean wordt voortdurend onder vuur genomen over zijn reputatie als onwrikbare coureur, die fouten maakt en crashes veroorzaakt. De Fransman krijgt bijval van zijn vrouw, die hem een hart onder de riem steekt.

Ondanks dat Grosjean zo onder vuur ligt, door zijn gedrag op de baan en regelmatig de schuld aan anderen te geven, wanneer hij crasht. Het meest bijzondere geval vond plaats in 2018, tijdens de Grand Prix van Azerbeidzjan. Tijdens een safety car-situatie rijdt Grosjean zijn Haas-bolide uit het niets tegen de vangrail en geeft onmiddellijk Sauber-coureur Marcus Ericsson de schuld. Dat was erg opmerkelijk, omdat de Zweed ruim 30 meter achter Grosjean reed. En dit was een van de reeks bijzondere incidenten waarbij Romain Grosjean in het verleden betrokken was, maar de Fransman verweert zich.

"Het is altijd makkelijker om Romain Grosjean te bekritiseren, dan Lewis Hamilton, die alles races wint", steekt Grosjean van wal tegenover Auto Hebdo. "In de Formule 1 ben je een held, als alles goed gaat en uitkomt, maar als dat niet zo is, dan ben je gewoon niemand."

"In de toekomst zal ik waarschijnlijk meteen zeggen 'Het was mijn schuld. Bedankt en tot ziens'", zegt Grosjean. "Wat zullen de journalisten zich dan vervelen, want dan hebben ze niets om over te schrijven. Mijn vrouw Marion begrijpt mij volledig", vervolgt de schrijver van kookboeken. "Zij zegt me 'Je laat tenminste je voetafdrukken achter in de Formule 1. Niemand kan zeggen dat je niets hebt gedaan'."

"Mijn vader ziet regelmatig wat er geschreven wordt op sociale media en het doet hem een beetje pijn. Maar ik ben al in 164 races gestart en ik ben al tien jaar in de Formule 1", aldus Grosjean, waarvan gedacht werd dat hij in 2020 niet meer voor Haas F1 zou uitkomen.

Door: Ries Boogert

0 reacties
Om te reageren heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op deze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen lezen.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of wordt het toch weer Lewis Hamilton, of misschien toch een ander? Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.