FrankrijkGP Frankrijk
VT 118 jun 11:30
VT 218 jun 15:00
VT 319 jun 12:00
QUALI19 jun 15:00
RACE20 jun 15:00

GP van Spanje: De 100e F1-race van Verstappen voor Red Bull Racing

De Grand Prix van Spanje 2021 markeert een bijzonder Formule 1-weekend voor Max Verstappen. Het wordt namelijk de 100e Grand Prix die de Nederlander voor Red Bull Racing rijdt. "Om eerlijk te zijn wist ik niet dat het er zoveel waren! Ik word oud", zegt hij lachend.

GP van Spanje: De 100e F1-race van Verstappen voor Red Bull Racing
© Getty Images/Red Bull Contentpool | Max Verstappen wint op 15 mei 2016 de GP van Spanje en wordt de jongste Grand Prix-winnaar ooit.

In 2015 debuteerde Max Verstappen in de Formule 1. In dat jaar reed de Nederlander 19 Formule 1-races voor Scuderia Toro Rosso. Het opvolgende jaar reed hij nog vier races voor de Italiaanse renstal, voordat hij naar Red Bull Racing gehaald werd, waar hij Daniil Kvyat verving, die op zijn beurt weer terug ging naar Toro Rosso. Op ongeveer een week na is het vijf jaar geleden dat Max Verstappen bij Red Bull Racing debuteerde en meteen zijn eerste race, die in Spanje, won. Hij werd in een klap wereldnieuws en de jongste Formule 1 Grand Prix overwinnaar ooit.

"Het is zo snel gegaan die 100 races met Red Bull, om eerlijk te zijn wist ik niet dat het er zoveel waren! Ik word oud", zegt Verstappen lachend. Hij is nog altijd erg blij dat hij deel uit maakt van de Oostenrijkse renstal. "Ik heb er al die tijd van genoten om deel uit te maken van Red Bull. De sfeer in het hele team is geweldig, iedereen is gemotiveerd en er is veel positieve energie. We werken heel goed samen, maar daarnaast kunnen we ook buiten de baan goed met elkaar overweg en hebben we veel plezier, dus ik vind het erg fijn om deel uit te maken van Red Bull en natuurlijk hopelijk voor nog veel meer jaren", aldus de Nederlander.

Gerelateerde onderwerpen Formule 1F1 GP Spanje 2021F1 nieuws 2021Formule 1 2021Max VerstappenRed Bull F1
Net binnen
Lees meer racenieuws
Formule 1
Up Next
Frankrijk
vrijdag 18 juni
Eerste vrije training
11:30 - 12:30
Tweede vrije training
15:00 - 16:00
zaterdag 19 juni
Derde vrije training
12:00 - 13:00
Kwalificatie
15:00 - 16:00
zondag 20 juni
Race
15:00 - 17:00
Meer Frankrijk GP Volledige F1-kalender
Meer Formule 1 nieuws
MotorsportZ
MotorsportZ is een onafhankelijk platform waar sinds 2016 racenieuws wordt gepubliceerd. We schrijven over Formule 1, IndyCar en andere raceklassen.
Formule 1
MotorsportZ publiceert dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Bezoek onze website regelmatig en blijf op de hoogte over Max Verstappen en de Formule 1.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
IndyCar Series
Op MotorsportZ wordt ook geschreven over Rinus VeeKay die in 2021 opnieuw in de IndyCar Series uitkomt voor het team van Ed Carpenter Racing.
Andere raceklassen

Naast F1 en Indy wordt er op MotorsportZ ook aandacht geschonken aan andere raceklassen. Formule 2, Formule 3, W-series, DTM, WEC en dergelijken.